Komoly kihívója akadt a Teslának Magyarországon
Fotó: Shutterstock

Ennyibe kerül itthon, ezt tudja a BYD népszerű autója

Kétféle felszereltséggel vezeti be a hazánkban gyárat építő BYD a Seal U modelljét az európai, azon belül a magyar autópiacra is. Soroljuk a villanyautó néhány lényeges mutatóját!


Ebben a hónapban érkezik a Seal U villanyautó

Kétféle felszereltséggel dobja a magyar piacra a BYD a Seal U villanyautóját. A Comfort változat 16 334 110 forint, amiért 71,8 kWh kapacitású Blade akkumulátor jár. Ez - a WLTP mérési ciklus szerint - 420 kilométer távolság megtételét teheti lehetővé egyetlen töltéssel.

A Design verzió 87 kWh-s akkuja 500 kilométeres hatótávot nyújt. Az induló ára 17 501 110 forint. Csupán egyetlen választható extra tartozik mindkét változathoz: az Emperor Red fantázianevű feláras piros fényezés, amiért 389 ezer forintot kérnek. A Villanyautósok hozzáteszik, a Seal U hatféle külső színben és kétféle belső színösszeállításban rendelhető.

A modellek 11 kW-os, háromfázisú AC fedélzeti töltőt kaptak. A DC töltés maximális teljesítménye a kis akkunál 115 kW, a nagyobb aksinál pedig 140 kW. Ha 10 százalékra merültek a 80 százalékos töltöttséghez 42, illetve 43 percre van szükségük.

Az első tengelyt hajtja a 160 kW-os villanymotor. A végsebessége 175 km/h. A 100 km/h eléréséhez a kis akkuval 9,3, a nagyobbal pedig 9,6 másodpercre van szüksége.

A Seal U 4785 mm hosszú, 1890 mm széles és 1668 mm magas. Tengelytávolsága 2765 mm. A hátsó ülések támlájának előre döntésével a csomagtér 552 literről 1440 literre bővíthető.

A BYD kiszállításai februárban indulnak. A gyártó 6 év vagy 150 ezer kilométer teljes garanciát kínál az autóhoz. Ezen felül a villanymotorra 8 évig vagy 150 ezer kilométerig, a legalább 70 százalékos akkumulátorkapacitásra pedig 8 évig vagy 200 ezer kilométerig vállal garanciát.

Elindult a BYD első, e-autók szállítására fejlesztett óceánjárója

Egyébként a BYD Explorer No.1 a világ legnagyobb e-autók gyártására szakosodott cégének, a BYD-nek a legelső autószállító óceánjárója. Január 10-én bocsátották vízre a kínai Yantai kikötőjében, majd Sencsenből indult útra teljesen megpakolva Európába.

A 199,9 méter hosszú, és összesen 7 ezer jármű szállítására alkalmas roll-on roll-off (ro-ro) hajó szolgálatba állítása történelmi jelentőségű a kínai autóipari óriás szerint, hiszen jelentősen egyszerűsíti a nemeztközi autószállítást, a cég partnereinek is. Ráadásul a vállalat további 14 óceánjáró teherhajó beszerzését tervezi a következő három évben. Ezek között 9 ezres járműkapacitású hajó is várható.

A sencseni székhelyű autógyártó jelenleg hat kontinens több mint 70 országában kínálja a termékeit. Ráadásul egyre több autót igyekszik exportálni Európába. Tavaly összesen 243 ezer új energiákkal hajtott járművet (NEV) szállított Kínán kívülre, ami 334 százalékos növekedést jelent éves alapon.

A Clarksons Research pedig rávilágított, igen nagy szüksége lehet a kínai autógyártónak a saját hajóflottára. Ahogyan az a kutatásukból kiderül, 2020 augusztusától 2023 november végéig a 6500 jármű szállítására tervezett hajók napi bérleti díja a durván 10 ezer dolláros átlagról 115 ezerre ugrott, ami rendkívül megnövelte az autóexport költségét.

Ne hagyd ki!