A BYD Európában is bemutatja a sportos SEALION 7-et
Fotó: BYD

A BYD Európában is bemutatja a sportos SEALION 7-et

A BYD, az új energiákkal hajtott járművek globális vezető gyártója, büszkén mutatja be Európában a SEALION 7-et. Az újdonság sportos menetteljesítményeket, stílusos formákat, élvonalbeli elektromos hajtástechnológiát, magas minőségű és tágas utasteret, okos utastéri konnektivitási megoldásokat, és hosszú hatótávolságot kínál - nagy teljesítményű, akár 230 kW-os gyorstöltési képességekkel - éppen az európai vásárlók igényei szerint.


A SEALION 7 már a BYD hetedik, tisztán elektromos hajtású modellje az európai piacon, és egyben az óceán sorozat negyedik tagja a DOLPHIN, a SEAL és a SEAL U után. 4,830 mm-es hosszával, 2,930 mm-es tengelytávjával, akár 502 km-es (WLTP ciklus szerinti) hatótávolságával és kiemelkedő menetteljesítményeivel (215 km/h-s végsebesség és mindössze 4.5 s 0-100 km/h-ra) a SEALION 7 éppen az európai vásárlókör szívébe talál, főleg azokéba, akik tiszta üzemű sportos családi autóra vágynak.

A BYD alelnöke, Stella Li a bemutató kapcsán elmondta: “Felismertük, hogy az európai piac éppen ilyen autókra vágyik, így hát elhoztuk ide a SEALION 7-et. Biztosak vagyunk abban, hogy a dinamikus SUV formák, az okos részletek, a Blade akkumulátor köré épített technológiák, a nagy teljesítmény, a hosszú hatótáv és a gazdag felszereltség sok vásárlót vonz majd a márkához Európa szerte. A SEALION 7 kiváló példa arra is, hogyan reagál a BYD a helyi fogyasztói igényekre. Kínálatunkat úgy szélesítjük, hogy a legfontosabb kategóriákban jelen legyünk a piacon. Ez kulcsfontosságú márkánk további európai fejlődéséhez.”

Az óceán sorozat világa sportos SUV formában

A BYD vezető formatervezője, a német Wolfgang Egger által irányított fejlesztőgárda az óceán sorozat formáiból (ide tartozik a DOLPHIN és SEAL is) kiindulva igazi sportos SUV megjelenést alkotott. A SEALION 7 erőteljes és dinamikus, miközben vonalai hatékonyak, így az alacsony légellenállás jelentősen hozzájárul a nagy teljesítménysűrűségű Blade akkumulátorból kinyerhető hosszú hatótávolsághoz.

A SEALION 7 orrán ott a teljes óceán sorozatra jellemző, már az autó álló helyzetében is lendületet sugárzó “X arc”, de az óceáni formavilág a kettős U formájú “lebegő” LED-es fényszórókon és a karosszéria hullámvonalain is visszaköszön. Az oldalnézet kifinomult és határozott, az orr alacsony, a tetővonal ívelt, az ötödik ajtó lendületét pedig a rövid hátsó légterelő emeli ki. Az oldalak finoman kidolgozott felületein az emelkedő, határozott él kettős övvonalat rajzol, sportossá formálva a megjelenést. A megjelenésre és vele a légellenállási tulajdonságokra is jótékonyan hatnak a menet közben az ajtólemezekbe húzódó rejtett kilincsek.

Hátul, a kerékjáratok izmos vonalai kiemelik a SEALION 7 teljesítményjellemzőit és dinamizmusát, a hátsó rész teljes szélességén keresztül húzódó helyzetjelzők pedig, - az óceán sorozat jellegzetes cseppformájú lámpáival - sötétben is látványossá teszik a megjelenést.

A SEALION 7, 30 mm-rel hosszabb, mint a SEAL, ugyanakkor tetővonala 160 mm-rel magasabban fut.

  Forradalmi Blade akku-technológia, közvetlenül a padlólemezhez rögzített akkumulátorcellákkal

A SEALION 7 a BYD kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett, csúcstechnológiás e-Platform 3.0 jelű padlólemezén fut, és a márka Blade akkumulátorát használja.

A BYD több mint két évtizede kutatja és fejleszti akkutechnológiáit, ezen a területen mára a piac egyik vezető erejévé vált. A márka fennállása során már több mint kilencmillió új energiákkal hajtott járművet készített (akkus-elektromos és plug-in hibrid hajtásúakat). A Blade akkumulátor-technológia a BYD saját kutatásainak és fejlesztéseinek terméke. Arra tervezték, hogy teljesítményben, tartósságban és biztonságban is a lehető legtöbbet nyújtsa, kiváló térkihasználási jellemzők mellett. A Blade akkumulátorok celláit közvetlenül építik be az akku vázszerkezetébe, anélkül, hogy külön modulokba csoportosítanák őket.


Ezzel a módszerrel a hagyományos szerkezetű telepekénél több cella építhető be egységnyi akkutérfogatba, ugyanakkor az akkumulátor össztérfogata is kisebb lehet, azonos teljesítményjellemzők mellett. A kiváló térkihasználás egyik eredménye a SEALION 7 utasterének tágassága.

A Blade akkumulátorok katódjának anyaga lítium-vasfoszfát (LFP). Ez a szerkezet tartósságában és biztonsági jellemzőivel is jobban teljesít, mint a hagyományos lítiumionos akkumulátorok, ugyanakkor teljesen kobaltmentes.

Az LFP akkuk a hagyományos lítiumionos szerkezetűeknél jobban tűrik az extrém hőterheléseket, kevésbé érzékenyek a hőingadozásra és több töltési-kisütési ciklust viselnek el kapacitáscsökkenés nélkül.

A Blade akkuk egyedi szerkezete teszi lehetővé, hogy a SEALION 7 egyszerre legyen nagy teljesítményű és gyors, ugyanakkor tiszta üzemű és takarékos.

A Blade akkumulátorok szerkezete és kémiai felépítése a legkíméletlenebb - súlyos balesetek következményeit szimuláló - rövidzárlati teszteken is kitűnően teljesített, és kiváló hőstabilitásról tett tanúbizonyságot.

A SEALION 7 Blade akkujában - akárcsak a SEAL-nél - az elemi cellákat közvetlenül a padlólemez keretéhez rögzítik, így azok az autó szerkezetének szerves részét képezik, a telep felső fedele az utastér padlója is egyben. A teljes szerkezetet méhsejt mintájú alustruktúra merevíti, ami jelentősen megnöveli a jármű torziós merevségét, hiszen maga az akkucsomag is szerkezeti elemként funkcionál.

A világ legnagyobb fordulatszámú sorozatgyártású villanymotorjai, amelyek akár 23 000/perces fordulatszámra is képesek

A BYD mérnökgárdája különleges villanymotorokra bízta a SEALION 7 mozgatását. A kiváló, 29 százalékos térkitöltési mutatójú, V-alakú mágnesekkel megszerkesztett forgórészű és a lapos keresztmetszetű tekercseléssel megépített állórészű villamos gépek akár 23,000/perces fordulatszámra is képesek, s ezzel a legmagasabb fordulatszámú sorozatgyártású villanymotorok közé tartoznak a piacon. Ez a kialakítás teszi lehetővé, hogy a SEALION 7 egyszerre legyen dinamikus és rugalmas, ugyanakkor nagy végsebességű; fix áttételű kihajtása ellenére. A SEALION 7 prémium technológiákat kínál elérhető áron.

A villanymotorok 230 kW teljesítmény, és 380 Nm leadására képesek. Egymotoros hajtásláncával a hátsókerék-hajtású Comfort modellváltozat 6.7 s alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, végsebessége pedig eléri a 215 km/h-t.

Az összkerék-hajtású Design AWD és Excellence AWD kivitelekben a 230 kW-os hátsó motor mellett egy 160 kW teljesítményű másik is dolgozik, az első tengelyen, így a két gép kombinált teljesítménye 390 kW össznyomatékuk pedig 690 Nm. Ezek a változatok szintén 215 km/h-ra képesek, gyorsulási szintidejük (0-100 km/h) ugyanakkor mindössze 4.5 s.

Fotó: BYD

Több mint 500 km-es hatótávolság és a BYD leggyorsabb töltése Európában

A SEALION 7 kétféle akkumulátorral elérhető. A hátsókerék-hajtású Comfort és az összkerék-hajtású Design AWD 82.5 kWh-s teleppel készül, így egymotoros kivitelben a WLTP ciklus szerinti vegyes hatótávolság 482 km. A kétmotoros modell 456 km-re képes (WLTP).

A csúcsmodell, az Excellence AWD nagyobb, 91.3 kWh-s akkuval fut. Így ugyanolyan erős, mint a Design AWD, de hatótávolsága a legnagyobb valamennyi SEALION 7 közül: 502 km.

A SEALION 7 valamennyi kivitele 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltővel készül, ugyanakkor egyenáramú gyorstöltési teljesítményből többféle is választható. A Comfort és a Design modellek 150 kW-tal tölthetők, ezzel az akku 32 perc alatt 10-ről 80 százalékra telíthető. Az Excellence AWD 230 kW-os egyenáram vételére is képes, így a 10-80 százalékos töltés akár 24 perc alatt is megvan.

A SEALION 7-ben a BYD innovatív elektromos hajtáslánca dolgozik, ebben a legtöbb kiegészítő elektronikát egyetlen rendszerbe foglalták. Ezzel nem csak a hatásfok nő, de a helykihasználás is javul. Minden modellváltozatban alapfelszerelés a hajtás veszteséghőit is hasznosító hőszivattyú, amely különösen hidegben segít a hatótávolság növelésében.

Csúcstechnikás futómű, biztonságos és élvezetes kezelhetőség

A SEALION 7 az e-Platform 3.0 jelű padlólemez révén különleges menetdinamikai jellemzőkkel bír. A közvetlenül a padlólemez keretéhez rögzített akkucellák nem csak a torziós merevségre hatnak jótékonyan, az autó súlypontmagasságát is hatásosan csökkentik. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul oldalankénti többkaros (multilink) szerkezetű futómű kiváló dinamikát és vezetési élményt kínál.

A SEALION 7 a BYD első európai modellje frekvenciafüggő lengéscsillapítással. Ez a rendszer, a lengéscsillapítók olajáteresztő szelepeinek hangolása révén, egyenletesebb felületeken feszesebb viselkedésű, így minden helyzetben kiválóan irányítható és stabil marad az autó. Ugyanakkor egyenetlen útszakaszokon puhább a hangolás, amitől kényelmesebb az utazás.

A SEALION 7 összkerék-hajtású változatainak különleges felszerelése az új, Intelligens működésű, nyomatékelosztást szabályozó rendszer (iTAC). Működése közben folyamatosan, a pillanatnyi menetdinamikai körülmények és a nyomatékigény alapján szabályozza külön-külön a villanymotorok nyomatékleadását, és a stabilitás érdekében a motorokon keresztül fékezni is képes a kerekeket.

A SEALION 7 négyféle menetmódot használ:

  • ECO: a legtakarékosabb üzemmód, a lehető leghosszabb hatótávolság érdekében
  • Normal: kiegyensúlyozott hajtás, mindennapi használatra
  • Sport: a lehető legjobb gyorsulás érdekében
  • Snow: a lehető legnagyobb hajtóerőért, csúszós felületeken

Tágas, sokoldalú és kényelmes utastér

A SEALION 7 utastere tágas és praktikus, s e jellemzőivel egyben tökéletes családi ajánlat is az európai piacon. 4,830 mm-es hosszával, hosszú, 2,930 mm-es tengelytávjával (10 mm-rel hosszabb SEAL-énél), és az e-Platform 3.0 szerkezetéből adódó teljesen sík padlójával kényelmes teret kínál öt felnőtt utas számára is. A Blade akku szerkezeti kialakításából eredően maga a padlólemez nem zavaróan vastag, így a fejtér is tágas.

A kormányoszlop négy irányban állítható, a vezető ülése pedig összesen nyolc irányban szabályozható elektromosan. A vezetői deréktámasz szintén elektromos állítású, négy irányban. Az elő ülésekhez szellőztető rendszer és fűtés is jár alapáron, hátsó helyek párnázását és támlaszögét pedig úgy alakították ki, hogy hosszú távon is a lehető legnagyobb kényelemben utazhassanak a rajtuk helyet foglalók.

Az első oldalablakok kettős rétegűek, így hő- és hangszigetelésük tökéletes, a hátsó ajtók üvegezése pedig sötétített. Az elektromosan elsötétíthető panoráma üvegtető rengeteg fényt enged az utastérbe, hatásosan fokozva annak térérzetét, a magas színvonalú kidolgozás és a kellemes tapintású utastéri anyagok kellemes környezetet teremtenek.

A SEALION 7 csomagtartójának alapmérete 520 liter, a hátsó üléseket lehajtva 1,789 literre nő a hasznos térfogat. Az autó orrában kialakított 58 literes első csomagtartó (frunk), kiválóan alkalmas például a töltőkábelek tárolására, de egy-egy táska is elférhet itt. Az utastérben több mint 20, könnyen elérhető pakolóhely várja az úti holmikat, a műszerfal alsó részén kialakított telefontárolóban vezeték nélküli töltő is működik. Az első utasok a középső kartámasz dobozát és a műszerpult alatti, félig nyitott rekeszt is használhatják pakolásra.

Fotó: BYD

  A legmodernebb vezetéstámogató rendszerek

A BYD már nevet szerzett Európában magas szintű utastéri technológiáival, s a SEALION 7 még tovább megy ezen a területen is. A középkonzoli érintőképernyő átlója 15.6 col, a kijelző, a BYD-tól megszokott módon motorosan elfordítható, és két állásban rögzíthető.

A BYD legújabb fedélzeti szoftvere fut rajta, amely képes az autó teljes és részletes 3D-s képének mutatására is. Ezen keresztül a használók működtethetik is a SEALION 7 egyes funkcióit, például egyszerűen megérintve a képen az ablakokat vagy az ajtókat, így nem kell a menürendszert használniuk az egyes területek szolgáltatásainak eléréséhez.

A fejlesztések eredményeként mostantól a korábbinál még teljesebb az okostelefonok fedélzeti integrációja az Android Auto-n és az Apple CarPlay-en keresztül; így a felhasználók közvetlenül az autó fedélzeti rendszerén át érhetik el streamelt zenéiket, és a navigációt, s a zenékre vonatkozó információk is a SEALION 7 vezető előtti, 10,25 colos kijelzőjén jelennek meg. Sőt, az Excellence AWD kivitelekben akár a head-up kijelzőn is, ahol a sebesség, a sebességhatár, az adaptív tempomat adatai és a vezetéstámogató rendszerek információi (holttérfigyelő, sávtartó) is megjeleníthetők.

A használatot egyszerűsíti a BYD hangutasításos fedélzeti rendszerének legújabb generációja. A rendszer négy zónára osztja az utasteret, így meg tudja állapítani, melyik utastól érkeznek a hangutasítások. Ezzel a rendszerrel az elöl ülők beállíthatják a belső hőmérsékletet és kezelhetik az infotainmentet vagy a navigációt, ugyanakkor engedélyezhetik ezeket a beállításokat a hátsó utasok számára is.

A központi képernyő személyre-szabhatósága szintén módosult: többféle háttér választható, köztük olyan dinamikus is, amely 24 óránként változik. A zenehallgatás élvezetét a dán Dynaudio-val közösen kifejlesztett 12 hangszórós audiorendszer teszi teljessé.

A SEALION 7 biztonsági felszereléseinek és vezetői asszisztens rendszereinek kínálata teljes. A BYD DiPilot 10 elnevezésű fedélzeti rendszere radarérzékelők és multifunkciós kamerarendszer segítségével támogatja a vezetőt. Ezek jelei alapján működik az adaptív tempomat és a korábbinál természetesebben reagáló forgalmi dugó asszisztens is.

Valamennyi SEALION 7-ben alapfelszerelés az első-hátsó parkolóradar, a 360 fokos panorámakamera rendszer, az adaptív tempomat, a táblafelismerő, az intelligens sebességszabályozás, az első-hátsó ütközésre figyelmeztető, az automata fékezéssel is kiegészített első-hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, a sávelhagyásra figyelmeztető, az intelligens, adaptív távény-szabályozás, a holttérfigyelő, az automata vészfék, a vezető fáradtságfigyelő, az ajtónyitás-figyelmeztetés, az autót a sáv közepén vezető asszisztens, és a vezető figyelmetlenségére figyelmezető elektronika is.

Az utasokra összesen 9 légzsák vigyáz, az első utasülésre és a hátsó szélső helyekre ISOFIX csatlakozókat szereltek, van a gyermek jelenlétére figyelő rendszer, feszítősek és állítható magasságúak az első biztonsági övek, és a hátsó övekhez is jár az övfeszítő. A fedélzeti biztonságot elektronikus gyerekzár és e-call vészhívó-rendszer teszi teljessé.

Gazdag alapfelszereltség

A BYD SEALION 7 háromféle felszereltséggel érkezik Európába, választható akkumulátorkapacitással, és hátsó- vagy összkerék-hajtással. Valamennyi változat gazdag alapfelszereltséget kínál, számos olyan felszereléssel, amely a konkurens márkáknál, ebben a kategóriában feláras.

A belépő SEALION 7 Comfort is fűthető és szellőztethető első ülésekkel, hátsó ülésfűtéssel, kulcsnélküli nyitással és indítással, kétzónás légkondicionálóval, 15.6 colos, elektromosan elfordítható központi érintőképernyővel, 10.25 colos vezető előtti kijelzővel, vezeték nélküli telefontöltővel, egy pár első és hátsó USB csatlakozóval, és külső elektromos fogyasztók (kisebb hűtőszekrény, vagy kávéfőző) táplálására akár 3.3 kW teljesítményig alkalmas V2L rendszerrel érkezik Európába.

A Comfort és a Design kivitel közötti legfontosabb különbség az, hogy utóbbihoz 20 colos, előbbihez pedig 19-es könnyűfém keréktárcsák járnak alapáron. Az Exellence változatok fontos többletfelszerelése a vegán helyett nappabőr üléshuzat és a head-up kijelző.

A karosszéria négyféle színben elérhető: Atlantis szürke, Indigo szürke, Polar fehér és Space fekete. Az utastér fekete, vagy kék árnyalatban választható.

A SEALION 7 kereskedői kiszállításai még idén elkezdődnek

A SEALION 7 forgalmazása egyes európai piacokon már a következő hetekben elindul. A tervek szerint az első vásárlók még az év vége előtt átvehetik autóikat.

A SEALION 7 valamennyi változata 6 éves gyártói garanciával érkezik, az akkumulátorra és a hajtásláncra pedig 8 év garanciát vállal a BYD.

Ne hagyd ki!