Egyre jobban megközelítik a BYD értékesítési mutatói a Tesla hasonló értékeit a villanyautópiacon. Pedig a kínaiak még csak most készülnek terjeszkedni a világpiacon.
A Tesla pozíciójára tör a BYD
Rekordforgalmat ért el a Tesla és az elsőszámú riválisa, a kínai BYD autógyártó is a második negyedévben. Az amerikai cég több mint 466 ezer villanyautót értékesített (az elemzők 448 ezerre számítottak), ami 83 százalékkal több, mint a tavalyi év azonos időszakának eredménye. Az ázsiaiak eladásai pedig meghaladták a 700 ezret, bár az értékesítéseiknek csupán nagyjából a fele volt tisztán elektromos, a másik fele hibrid jármű.
Az eladásaik növekedését a szakértők elsősorban azzal magyarázzák, hogy többször árat csökkentett a Tesla a főbb piacain az utóbbi hónapokban, a BYD pedig követte ezt az árpolitikát.
A Teslával szembeni fogyasztói elvárások is megváltoztak, e szerint a potenciális vásárlók újabb árcsökkentéseket várnak el a cégtől, amely ezt a termelés felpörgetése révén meg is tudná lépni. Csakhogy az a kérdés, hogy ebben az inflációs környezetben akarja-e még lejjebb nyomni az árait, hiszen a másik, a befektetői oldalon ezt aligha vennék túl jó néven
- ídézi Ben Kallo, a Robert W. Baird stratégájának nyilatkozatát a VG.
Egyébként az elemzők úgy vélik, a Teslánál nem állnak le az árak farigcsálásával, de a jövőben mérsékelhetik a csökkentések nagyságát. Azért is maradhatnak az árcsökkentő pályán, mert a BYD csak mostanában kezdte a terjeszkedését a világpiacon.
A kisautók piacán is jelen van a BYD
A BYD mögött olyan befektetők állnak, mint a Warren Buffett nevével fémjelzett Berkshire Hathaway. A kínai gyártó abban is különleges, hogy kisebb villanyautókkal is jelen van a piacon.
Az utóbbi időben szinte teljesen eltűntek a fenntartható, takarékos és megfizethető kisautók a villanyautó-piacról. Ezt leginkább azzal magyarázható, hogy elektromos hajtással jellemzően nem profitábilis árulni azokat.
Emiatt is jelentős figyelem övezi a BYD Dolphint. A teljesen elektromos hajtású kisautót hamarosan Európában is be fogja vezetni a gyártója 29 990 eurós, azaz nagyjából 11 millió forintos alapáron. 44,9 és 60,4 kWh-s akkumulátorokkal lesz kapható. Előbbivel a hatótávja nagyjából 340 km lehet, az utóbbival pedig 426 kilométer egyetlen töltéssel. Ráadásul akár 88 kW-tal is tölthet.
A megjelenése azért is lényeges az európai piacokon, mert a helyi autógyártók valószínűleg kénytelenek lesznek hozzá igazítani az áraikat. Igaz, kis villanyautóval Európában csupán a Stellantist van jelen az e-208-assal és a Corsa-e-vel, valamint a Honda az e-vel. Továbbá a jövőben érkezhet a Volkswagen ID.2, bár arról egyelőre nem sok információ ismert.