A Tesla szerint meg sem feleltethető a Cybertruck az európai követelményeknek
Fotó: Shutterstock

Túl veszélyes: Nem árulhatják Európában a Tesla Cybertruckját

Az Egyesült Államokan az első megrendelői már megkapták a Tesla Cybertruck-ját. Azonban minden jel arra mutat, Európában sosem juthatnak hozzá a vásárlók. A futurisztikus, tisztán elektromos meghajtású pickup nem feleltethető meg az európai biztonsági követelményeknek.


Nem fogják Cybertruck-ek szelni Európa útjait

Hiába alakítanák át, akkor sem felelne meg a Tesla Cybertruck villanypickupja az európai forgalomba helyezési követelményeknek a gyalogosvédelem oldaláról – állítja az amerikai autógyártó vezető mérnöke.

Lars Moravy szerint az autó 1,4 milliméter vastag, rozsdamentes acél paneljei éleinek az Európában elvárt, 3,2 milliméteres lekerekítését nem tudják megoldani. Ezt fizikailag nem teszi lehetővé a pickup felépítése. Emellett a villanyautó tömege a terhelhetőségével együtt felülmúlja a B kategóriás jogosítvány felső, 3,5 tonnás határát.

A TotalCar megjegyzi, a Tesla mérnökeire nem is valószínű, hogy különösebb nyomást helyezne a vállalat annak érdekében, hogy megfeleltessék az autót az öreg kontinens előírásainak. Azért sem, mert az európai pickuppiac eltörpül az amerikai mellett, így eleve kevesebb bevételre számíthatna innen Elon Musk cége.

Olcsóbb villanyautók gyártását tervezheti Európában a Tesla

Egyébként a Reuters értesülése szerint nagyjából 25 ezer euróba (körülbelül 9,5 millió forintba) kerülő villanyautót gyárthat a Tesla a Berlin melletti üzemében, feltehetően az európai piacra. Azonban az egyelőre nem derült ki, mikor indulhat a meglehetősen kedvező árú, tisztán elektromos autó gyártása.

Elon Musk a napokban látogatta meg a grünheidei gyárat, ahol egyebek mellett tájékoztatta a helyi vezetést az új, olcsóbb autók ottani gyártására vonatkozó terveiről. A németországi üzemben egy sokkal drágább Teslát, a Model Y-t gyártják jelenleg.

A Reuters szerint az olcsóbb modell bevezetését elsősorban az indokolhatja, hogy a kutatások szerint a villanyautók magas árszintje igencsak korlátozza a technológia elterjedését Európában és az Egyesült Államokban is. A JATO Dynamics egyik felmérése pedig rávilágít, amíg az öreg kontinensen 2023 első felében több mint 65 ezer euró, azaz durván 25 millió forint volt a tisztán elektromos autók átalgára, Kínában nem sokkal több mint 31 ezer euró, vagyis körülbelül 12 millió forint.

Viszont a Reuters forrása szerint a Tesla egyik újítása a közeljövőben lehetővé teszi az autóik alsó részének fröccsöntését, ami sokkal olcsóbbá, valamint gyorsabbá teheti a villanyautóik gyártását.

Ne hagyd ki!