Más Daciákhoz képest igen, de a SUV-ok között…
Fotó: Shutterstock

Nézőpont kérdése, drága lesz-e a Dacia új SUV-ja

Részleteket árult el az érkező Dacia Bigsterről a márka CEO-ja. Mint kiderült, az autógyártó legdrágább modellje lehet az új autó, viszont a kategóriájában a versenytársaié alatt tartanák az árszintjét.


Kategóriájának egyik legolcsóbbja lehet a Dacia Bigster

A Dacia eddigi legdrágább autója lehet a várhatóan 2025-ben érkező SUV, a Bigster. Azonban Denis Le Vot, a márka CEO-ja az Autocarnak hangsúlyozta, csak a többi modelljükhöz viszonyítva lesz magasan az új jármű árszintje. A kategóriájához mérten kevésbé lesz drága.

A receptünk szuper egyszerű: az esszenciális autót építjük. Az autóinkban nincsen felesleg: nincs kijelző, ha nem muszáj a kijelző. Nincs elektronika, ha nem muszáj az elektronika. Nincs ADAS, ha nem muszáj az ADAS

idézi Le Vot válaszát a TotalCar arra a kérdésre, hogyan tervezik alacsonyan tartani a Bigster árát.

A 4,6 méter hosszú, ötüléses SUV árszintjével kapcsolatosan elárulta, várhatóan olcsóbb lesz a nagyjából 40 ezer eurónál (durván 15,2 millió forint) kezdődő Peugeot 3008-nál. Sőt, a portál valószínűsíti, kedvezőbb lehet az árfekvése a Ford Kugáénál is (38700 euró, azaz durván 14,6 millió forint).

Tesla előzte a Daciát az európai eladásokban

Egyébként 43 európai ország autópiaci adatait összesítették néhány hete azért, hogy kiderüljön, mely manapság a legnépszerűbb új autó Európában. A statisztikák alapján összesen 9,68 millió új személyautót adtak el idén a vizsgált államokban szeptember végéig, ami 17 százalékkal több, mint 2022 első három negyedévében.

Idén óriásit ment a Tesla, így leszorította a Dacia modelljét az Európában legkeresettebb új autók listájának az éléről. Sőt, a jelenleg vezető Tesla Model Y 27 helyet javított a tavalyi pozíciójához képest. Így a Dacia Sanderonak csak a második helyre futotta. Igaz, nem sokkal maradt le a dobogó legfelső fokáról. De mutatjuk a tízes listát!

  1. Tesla Model Y — 216 670 darab (plusz 155 százalék éves alapon)
  2. Dacia Sandero — 212 803 (plusz 21,3 százalék)
  3. Renault Clio — 205 975 (plusz 46,4 százalék)
  4. Volkswagen T-Roc — 205 200 (plusz 25,2 százalék)
  5. Opel Corsa — 185 802 (plusz 23,2 százalék)
  6. Dacia Duster — 174 718 (plusz 13,1 százalék)
  7. Fiat Panda — 166 958 (mínusz 5,6 százalék)
  8. Toyota Yaris — 159 598 (plusz 5,6 százalék)
  9. Volkswagen Tiguan — 156 922 (plusz 34,6 százalék)
  10. Citroen C3 — 154 644 (plusz 2,5 százalék)

Ezek lehetnek a következő év legjobb személyautói

Továbbá 2024 Év Autóját csak február 26-án fogják bejelenteni a Genfi Autószalonon. Azonban az 59 tagú, szakújságírókból álló szakértői zsűri már készített egy 28, később egy hét modellből álló szűkített listát, amit a napokban közöltek.

A szakemberek csak olyan idei autómodelleket vizsgáltak, amelyek legkésőbb 2023 végéig legalább öt európai piacon kaphatók lesznek. A hetes listájukra több tisztán elektromos meghajtású autó is felkerült. De soroljuk a döntősöket:

  • BMW 5-ös sorozat (G60)
  • BYD Seal
  • Kia EV9
  • Peugeot E-3008/3008
  • Renault Scenic
  • Toyota C-HR
  • Volvo EX30

2023 Év Autója a tisztán elektromos hajtású Jeep Avenger lett.

Ne hagyd ki!