Arculatváltáson mehet keresztül a Dacia a jövőben. Továbbra is maradna az olcsó modelleknél, azonban elsősorban a terepjárók felé venné az irányt a cég profilja. A Jeepnek egyébként sincs konkurenciája Európában.
Terepjárókra válthat a Dacia
Startégiváltást tervez a Dacia vezetősége az Autocar értesülései szerint. Az aztógyártó a terepjárók európai piacára készül betörni és fókuszálni a jövőben, ahol gyakorlatilag nincs konkurenciája az amerikai Jeepnek. A következő generációs Duster crossoverrel már a terepjárópiacot szeretnék meghódítani.
A Dacia egy olyan márka, amely jól illik a terepjárók szerelmeseihez. Ez jó okot ad arra, hogy ilyen autót vegyenek
- idézi Lawrence van den Ackert, a Renault csoport (hozzájuk tartozik a Dacia - a szerk.) formatervezési vezetőjét a HVG.
A hírek szerint a márka zászlóshajója egy Dusternél is nagyobb autó, a Bigster lehet a későbbiekben. Azonban az árak tekintetében a továbbiakban sem készülnek elszállni.
Amikor az elektromos járművekre való átállás miatt minden márka drágább lesz, nem minden autós engedheti meg magának ezeket. Lesznek olyanok, akik megfizethetőbb, de érdekes autót szeretnének
- tette hozzá Lawrence van den Acker.
A legolcsóbbak között a Dacia
A román eredetű Dacia egyik modellje a Magyarországon kapható legolcsóbb új autók listáján is rajta van, bár nem az első helyen áll. Júniusban a Mitshubishi Space Star volt a legolcsóbb autó a magyarországi újautópiacon. Meg lehetett vásárolni cirka 4,4 millió forintból. Azonban nem véletlen az alacsony ár: a modell Entry kivitele például légkondit és rádiót sem tartalmaz, valamint csak fehér színben nem feláras.
A legolcsóbbak listájának két második helyezettje van. Az egyik a Kia Picanto 4,9 millió forinttal, aminek év eleje óta 200 ezer forinttal ment fel az ára. Vele holtversenyben a Hyundai i10-es áll. Ez a modell májusban még 5,8 millió forintba került. Ezt a három autót követi a sorban a Dacia Sandero 5,345 millió forinttal.
Olcsók, mégsem kellenek
Úgy tűnik, hiába a kedvező árak, Németh János, a Skoda magyarországi márkaigazgatója korábban arról beszélt, a magyarok többsége nem vásárol ennyiért új autót. Ezek közül egy modell sem szerepel a hazai forgalomba helyezési statisztikák élén. A tapasztalata szerint az ügyfelek 5 millió forint környékén inkább 3-4 éves, komfortosabb használt járműveket vesznek, esetleg hitelre vásárolnak új autót ekkora kerettel.
Hozzátette, az utóbbi időben azt tapasztalja, több autómárka is árháborúba kezdett, és elkezdte leárazni a termékeit. A trend azzal magyarázható, hogy a keresleti piac átfordult kínálatiba, így megnőtt a verseny a vevőkért.