Egyetlen év alatt több mint tíz százalékkal emelkedtek az átlagos tanfolyamárak a piacon.
200 fölött
Az emelkedő üzemanyagárak és az egyéb kiadások szép lassan begyűrűztek a tanfolyamok díjszabásába, a koronavírus-járvány az autósiskolákban is éreztette a hatását, a lezárások bevételkiesést okoztak ezeknél a vállalkozásoknál.
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint egy átlagos személygépjármű-vezetői tanfolyam2021 augusztusában már 235 050 forintba került, míg tavaly augusztusban 212 500 forintba, azaz a drágulás egy év alatt több mint 10 százalékot tett ki. Négy éve például még 166 200 forint volt a tanfolyam ára, szintén a KSH szerint.
A tendencia nem nagyon fog megváltozni, legalábbis Böröcz Mátyás, a Magyar Autósiskolák Szövetségének (Maisz) elnöke szerint.
Tovább fog emelkedni az ár, hiszen a pénzromlás mindenkit kísért, ráadásul az iskolák az újabb és újabb terheket kénytelenek továbbhárítani
– mondta a VG-nek a MAISZ elnöke.
Pénz nem számít?
A szolgáltatás iránt nem csökkent az érdeklődés, sok tanuló eleve úgy érkezik, hogy neki a pénz nem számít. Az sem tartja vissza őket, hogy ma már egy vezetési óra ára 5 és 10 ezer forint között mozog, függően az adott régiótól és az oktatás időpontjától. Sokan csak a munkaidőn kívül tudnak vezetni, ami feláras. Az érdeklődés így is folyamatos, ráadásul sokan minél gyorsabban szeretnék teljesíteni a kötelezően előírt órákat. Ez azonban nem oldható meg mindig, mert a jelenleginél sokkal több oktatóra lenne szükség, de nincsenek elegen, és az utánpótlásuk nehézkes.
Kellene a rutinvizsga
A MAISZ elnöke szerint vissza kellene hozni a rutinvizsga-kötelezettséget. Ma ugyanis sok tanuló úgy ül a volán mögé, és megy forgalomba, hogy nincs megfelelően felkészítve.
Ez egy előzetes szűrés lenne, megmérettetnének a tanulók a vezetésre. Sokan ugyanis a rutinoktatás hiányában buknak meg eleinte, és jutnak el a negyedik, ötödik forgalmi vizsgájukhoz is
– mondta a lapnak Böröcz Mátyás.