Hatalmasatt nőtt a villanyautók piaca Magyarországon

Hatalmasat nőtt az elektromos autók piaca tavaly hazánkban, ami több tényezőnek köszönhető. A kereslet növekedésének okai között szerepel például az üzemanyagok és a hagyományos autók drágulása, valamint az állami támogatások is.


Nagyot mentek az elektromos autók

Mintegy 42 százalékkal több, összesen 4311 darab új villanyautót értékesítettek tavaly, mint 2020-ban. Mindeközben 4,8 százalékkal csökkentek az új, de klasszikus személyautók eladásai. A szakértők több okkal is magyarázzák az elektromos autók piacának pörgését, például azzal, hogy:

  • -állami támogatás jár elektromos autó vásárlása esetén;
  • -a zöld rendszám ingyenes parkolást biztosít a városok fizetős helyein;
  • -cégautós adókedvezmény is jár utánuk;
  • -elszálltak tavaly az üzemanyagárak;
  • -nőtt a villanyautók választéka: 24 különféle márka kínál félszáznál is több elektromos személyautót;
  • -csökkent a vételár különbsége a hagyományos és az elektromos autók között;
  • -valamint sokan preferálták a villanyautókat azért is, mert nincs közvetlen károsanyag-kibocsátásuk

áll a Vezess.hu elemzésében.

Ezek voltak a legnépszerűbb villanyautók

Az új villanyautó-értékesítések nem hivatalos hazai versenyét tavaly a Kia nyerte. A koreai márka mintegy 77 százalékkal növelte az eladások számát 2021-ben az előző évhez képest. A Volkswagen szerezte meg az dobogó második fokát, pontosan 497 értékesített autóval. Kicsit lemaradva tőle a Nissan végzett (474 új eladott villanyautó) a harmadik helyen.

Aki pedig típusok szerint kíváncsi a tavalyi év legnépszerűbb villanyautóira annak, annak itt a lista:

  1. Kia e-Niro – 603 új értékesítés
  2. Nissan Leaf – 436 új értékesítés
  3. Hyundai Kona – 296 új értékesítés
  4. Dacia Spring – 263 új értékesítés
  5. Volkswagen e-UP – 226 új értékesítés
  6. Renault Zoé – 207 új értékesítés
  7. Volkswagen ID.3 – 190 új értékesítés
  8. Fiat 500e – 190 új értékesítés
  9. Škoda Enyaq – 184 új értékesítés
  10. Tesla Model3 – 167 új értékesítés

Ez a márka tarolt a klasszikus személygépjárművek piacán

Néhány napja ebben a cikkünkben írtunk arról, hogy a klasszikus autók piacán az összes forgalomba helyezett új személyautó 14,48 százaléka Suzuki volt tavaly Magyarországon. A 17 650 regisztrált személygépkocsival a japán márka hatodik éve vezeti a hazai újautó-értékesítést.

A két esztergomi gyártású hibrid modell közül tavaly 8350 Suzuki Vitara és 6261 Suzuki S-CROSS kelt el Magyarországon. A nem Esztergomban készült, de Magyarországon is forgalmazott hibrid Suzuki típusok közül a Swiftből 2314 darabot helyeztek forgalomba, Ignisből 513, Swaceből 203, illetve az elektromos hálózatról is tölthető SUV Acrossból pedig 9 autót regisztráltak 2021-ben.

„Az Európai Unió piacain kizárólag hibrid személygépkocsikat értékesítő Suzuki a zöld törekvésekkel összhangban 2022-ben tovább bővíti Esztergomban készülő hibrid kínálatát. Az új hibrid rendszerrel először a Vitara, később, az év második felében pedig az új S-CROSS lesz elérhető”

- közölte a Magyar Suzuki Zrt.

A Magyar Suzuki 2020-at 1,656 milliárd euró nettó árbevétellel zárta, ez 31 százalékkal elmarad a 2019. évitől. Az adózás utáni eredmény 20,01 millió euró volt 2020-ban, míg egy évvel korábban 84,46 millió euró.

The Conversation

Ne hagyd ki!