BYD Seagull
Quzhouliulian Creative Commons

Milyen új villanyautók jönnek? Egy kis ízelítő a 65 modellből

Rengeteg új elektromosautó-modell jelenik meg a következő hónapokban és években a világon. A német autóklub (ADAC) 65 modellt mutat be friss összesítésében.


A felsorolt elektromos autók közül néhányat hamarosan piacra dobnak, mint például a Ford Caprit vagy a Hyundai Instert. Ezekről ismertek részletek. Sok esetben azonban az autók még még messze vannak a világpremierjüktől. Ilyenkor csak annyit lehet tudni, hogyan fognak kinézni, de azt nem, hogy valójában mit tudnak vagy hogy mennyibe fognak kerülni.

Amire érdemes már most kacsingatni

Mi most 15 modellt sorolunk fel, az ADAC 65 modelles gyűjtése fotókkal itt olvasható.


A Sony és a Honda közösen tervezi értékesíteni az elektromos szedánt Afeela márkanév alatt. A piaci bevezetésre azonban csak 2026-ban kerül sor, kezdetben az USA-ban.


Az Aehra nevű olasz startup 2026-ra szeretne egy hiperautó jellegű elektromos szedánt kifejleszteni. Részletek: sirályszárnyas ajtómegoldás elöl és hátul; akkumulátor 800 kilométeres hatótávra. A becsült ár 200 000 eurónál (közel 80 millió forint) indul.


Az Avatr 12 a kínai CATL és Changan cégek start-up közös projektje. Egy több mint öt méter hosszú Grand Coupé, olyan, mint a BMW 6-os sorozat hátsó ablak nélkül, de tele az autonóm vezetés technológiájával.


Egyelőre nem tudni, hogy a BYD Seagull eljut-e Európába. De sláger lenne. A 3,78 méteres rövid elektromos autó valószínűleg kevesebb mint 15 000 euróba kerülne (alig 6 millió forint), és 300 kilométeres hatótávval rendelkezne. Elfogadható elektromos autó minden pénztárcának.


A Cadillac Lyriq egy öt méter hosszú, elegáns elektromos SUV. Az ára 80 500 euró (32 millió forint), és közvetlenül a nagyközönségnek értékesítik. Hatótávolsága: 530 kilométer. Már konfigurálható.


A kínai Chery Omoda 5 kompakt SUV piaci bevezetése valószínűleg 2025-re tolódik. Főbb adatok: 150 kW/204 lóerő, 41 vagy 62 kWh-s akkumulátor, 300 vagy 450 kilométeres hatótáv. Ár 37 000 eurótól (14,4 millió forinttól).


Így képzeli el a Seat a kis elektromos autót. A Cupra Raval betekintés nyújt milyen lehet a VW e-Up, a Seat Mii és a Škoda Citigo utódja. 2025-től lesz kapható, 25 000 euró ),7 millió forint) körüli áron.


Hogy a Denza N7 jön-e, az az uniós vámok miatt még kérdéses. A Denza a Mercedes és a BYD közös vállalkozása Kínában, amelyet a Tesla Model Y versenytársának szánnak.


A DS 8 E-Tense egy körülbelül 4,80 méter hosszú crossover lesz a Stellantis csoport középkategóriás elektromos kínálatában. Hatótávolsága akár 700 kilométer. Piaci bevezetés: 2025-ben várható.


A Fiat Grande Panda a Citroën ë-C3-mal osztozik a technológián. Annak ellenére, hogy az elektromos autó mindössze négy méter hosszú, a gyártó szerint egy modern család befogadására tervezték. Hatótávolság: 320 kilométer. Ár: 25 000 euró alatt (9,7 millió forint).


Régi név, új szerencse? Kölnben 2024 végén mutatják be a Ford Capri-t a Ford Explorer utódjaként: Kezdetben 77 kWh-s akkumulátorral, 210 kW-os teljesítménnyel, 600 km-es hatótávval, 52 000 eurótól lesz kapható.


A Ford F-150 Lightning az elektromos sláger az USA-ban. A pick-up 580 lóerős, akár 4,5 tonnás utánfutót is vontathat, és állítólag több mint 500 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Hogy Európába is eljut-e, az még nem derült ki.


A tajvani bérgyártó Foxconn egy elektromos autót fejleszt Foxtron Model B néven, amely 4,30 méter hosszú, és akár 500 kilométert is képes lenne megtenni. A formaterv a Pininfarinától származik. Azt még nem tudni, hogy mikor és kivel kerül sorozatgyártásba az autó.


A Hyundai következő elektromos kisautója nem a Casper lesz, ahogy eredetileg tervezték, hanem az Inster. 2025-ben mutatják be a közel négy méter hosszú, 300 kilométer hatótávolságú autót, amelynek alapára 25 000 euró (9,7 millió forint) alatt várható.


Az Izera 2025-től Lengyelországban készül. A középkategóriás modell technológiai platformja a Geelytől származik, és sokat ígér: 200 kW/272 lóerős hajtási teljesítményt és 340-450 kilométeres hatótávolságot az akkumulátor méretétől függően.

Vámokkal védi magát a Nyugat a kínai modellektől

Néhány napja írtuk meg, hogy az Egyesült Államok után Kanada is 100 százalékos vámmal sújtja a kínai elektromos autókat. A döntés október 1-től hatályos. Az EU ennél óvatosabb. Csak az EU-ban gyártónként eltér a vám mértéke, a maximum 37,6 százalék. Viszont a július 4. óta érvényben levő plusz tarifa nincs kőbe vésve. Augusztus 20-án több európai gyártó Kínából érkező autójára, valamint kínai márkára is csökkentették a vám mértékét. A legutóbbi ilyen enyhítésből a Cupra és a Mini nyert a legnagyobb mértékben.


Ne hagyd ki!