A kínai MONA M03 forintban átszámolva már 6 millió alatt jár. A bejelentés után 52 perccel 10 000 előrendelés futott be a céghez. Még nem tudható, hogy Európában elérhető lesz-e.
Az Xpeng olcsó elektromos járműveket gyártó almárkája, a MONA bemutatta első modelljét. A MONA M03-nak két változata kerül a piacra: a belépőszintű, fejlett autonóm vezetési technológia nélküli jármű 16 813 dollártól (5,9 millió forint) lesz kapható, míg a korszerű M03 Maxot 21 866 dollártól (7,7 millió forint) lehet beszerezni - írja a Világgazdaság.
A vállalat vezérigazgatója, He Xiaopeng a sajtóeseményen megemlítette, hogy a Mona „M03” nevet a Tesla Model 3 előtt tisztelegve választották. Az első szállítások a 2025-ös kínai holdújév után várhatóak.
Már 4 millió forint alatt is van autó
Nem az Xpeng az egyetlen, amely olcsó járművekkel igyekszik letarolni a piacot. A kínai Dongfeng által fejlesztett új típusú elektromos autó, a Nammi 01 EV ára 74 800 jüan, vagyis mai árfolyamon 3,69 millió forint, miközben a mindenféle extrákkal felszerelt típusért is csupán 104 800 jüant, azaz 5,2 millió forintot kell fizetni. Hiába azonban az olcsó előállítás, a távolság, az autószállító hajók hiánya és a vámháború miatt mégis drágák lehetnek ezek a járművek Európában, köztük Magyarországon is.
A Nyugat büntetővámokkal védekezik
A héten Justin Trudeau kanadai miniszterelnök bejelentette, hogy Kanada 100 százalékos vámot ró ki október 1-től a kínai elektromos autók importjára. Korábban az Egyesült Államok ugyanezt tette. Joe Biden amerikai elnök azt mondta, hogy a kínai állam elektromosautó-gyártásnak és más fogyasztási cikkeknek juttatott támogatása biztosítja azt, hogy az érintett vállalatoknak nem kell profitot termelniük, ami tisztességtelen előnyt biztosít számukra a globális kereskedelemben. Az EU óvatosabb itt gyártónként eltérő a vám mértéke, maximum 37,6 százalék.