A Nio Inc. kínai elektromosautó-gyártó megkezdte legdrágább autójának értékesítését, az ET9 nevű akkumulátoros-elektromos szedánt, amelyet a Porsche AG Panamera és a Mercedes-Benz Group AG S versenytársának szánnak.
Az 5,3 méter hosszú ET9 egy feltöltéssel 650 kilométert képes megtenni 100 kilowattórás akkumulátorával, a nagyfeszültségű töltőrendszer pedig mindössze öt perc alatt 225 kilométeres hatótávolságot biztosít. 0-100 km/h-ra 4,3 másodperc alatt jut el. Két villanymotorjának összteljesítménye 697 lóerő.
Emellett a Nio saját fejlesztésű csipek által működtetett intelligens vezetési rendszerrel, 35 hangszóróval és olyan funkciókkal lesz felszerelve, mint a kibővített lábtér. A szállítások már márciusban megkezdődnek.
Egy olcsóbb almárka is elérhető
A Nio egy második almárkát is bemutatott, a Firefly nevűt, amely a pénztárcabarátabb vezetőket célozza meg. Kínában egyetlen, kilenc légzsákkal szerelt modellje a BMW AG Mini vagy a Mercedes Smart ellenfele lesz, elővásárlási ára 148 800 jüantól indul. A jármű ára akár 100 ezer jüan alatt is lehet, ha a vásárló az akkumulátor bérlését választja – mondta a Világgazdaság beszámolója szerint William Li alapító és vezérigazgató.
Kijött a Cadillac luxusterepjárója is
A luxus kategóriába tartozik a Cadillac decemberben bemutatott terepjárója, az Escalade IQ is. Csak az akkumulátora 1,3 tonna. A villanyautó duplamotoros hajtáslánca 760 lóerős csúcsteljesítményre képes, ami mellé 1063 Nm-es nyomaték társul. Az autó súlya 4 tonna. Összehasonlításul, a Tesla Cybertruck: 3,1 tonna. Az Escalade-nak csak az akkumulátora 1,3 tonna, egy kisebb autó össztömege. Az akksi nettó kapacitása egyébként 212 kWh. Egy töltéssel 740 kilométert tud megtenni.