Csaknem 500 lóerős, 480 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Megjött az Afeela 1, a Sony és a Honda közös elektromos autója, ami az elektronikai termékeiről ismert Sony-nak az első járműve.
Az autó mindkét tengelyét egy-egy 180 kW-os (245 LE) villanymotor hajtja, a rendszerteljesítmény tehát 490 LE. A 91 kWh kapacitású akkucsomag a tervek szerint 480 kilométerre elegendő energiát képes tárolni; a töltőrendszer kompatibilis a Tesla Supercharger hálózatával, a legnagyobb töltési teljesítmény 150 kW - írja a Vezess.hu.
Sony
Az elektromos szedán 4915 mm hosszú karosszéria 1900 mm széles (tükrök nélkül), és 1461 mm magas; a tengelytáv kerek 3 méter. A csomagtartó 765 literes. Kiviteltől függően 19 vagy 21 colos kerekekkel készül.
A műszerfalat faltól falig képernyők borítják – érdekes, hogy oldalsó visszapillantó tükörből optikai és digitális is került az autóba –, és persze hátul is akadnak monitorok, de az igazán nagy dobás, hogy az Afeela 1 orrán is elhelyeztek egy kijelzőt, amin keresztül a gyalogosokkal, illetve (parkoláskor) gazdáival kommunikál az autó.
Már idén rendelhető az USA-ban, a gyártó jövőre vállalja a kiszállítást. Ott 90 ezer dollárnál (36 millió Ft) indul a szedán. Az autót az USA-ban gyártják, egy ohioi üzemben.
A Xiaomi is új terepen próbálkozik
Nemcsak a Sony, hanem egy másik nagy márka, a Xiaomi is kipróbálja magát az autópiacon. Az inkább okostelefonjairól ismert Xiaomi tavaly decemberben már a második autóját mutatta be: a SU7 szedán után a YU7 crossovert. A SU7-ből egyébként a cég nyolc hónap alatt 100 000 darabot gyártott le, még a Ford vezérigazgatójának is a szívéhez nőtt az autó. 215 900 jüanos (10,7 millió forint) áron kínálták tavaly Kínában. Egyelőre azonban veszteséges a cég autós üzletága.