A Ford vezérigazgatója, Jim Farley egy kínai elektromos autót használ a hétköznapokban – erről egy podcastben beszélt. Sanghaji útján találkozott a Xiaomi SU7-essel, amiből a szakértők elvittek egyet Chicagóba, elemzésre, írja a vezess.hu.
Farley eredetileg azt a feladatot kapta, hogy tegye versenyképesebbé a Fordot a kínai márkákkal szemben. Elmondta, hogy nem szeret annyira a konkurensekről beszélni, de nem tud elmenni amellett, hogy ezt az autót egyszerűen nem akarja visszaadni. Szerinte fantasztikus, és elég megnézni a számokat Kínában, havi 10-20 ezer darabot adnak el belőle, hat hónapra előre felhalmozódtak a megrendelések.
Az autós szakportál cikke Az autós szakportál cikke szerint Farley nagyon lelkes az SU7-tel kapcsolatban, bár azt valószínűleg nem tudja, hogy a kínai óriásvállalat autógyártási tevékenysége egyelőre nem nyereséges. Az SU7 a Xiaomi első modellje és jelenleg minden eladással 9 200 dollárt (3,42 millió forint) bukik a cég, ami arányaiban egyébként nem nagy összeg.
Egy kezdő autógyártónál a kezdeti időszakban szinte természetes a veszteség, ha olyan jól mennek az eladások és olyan jó az autó, ahogy Farley állítja, akkor nem kell félteni a Xiaomit. Hogy valóban olyan jó-e, arról megoszlanak a vélemények. Az mindenesetre fura, hogy a komoly autógyártók vezérkarának tagjai általában az adott márka termékeivel járnak, aminek presztízsértéke is van.