A 2025-ös Kensiki Fórumon mutatta be a Toyota FT-Me nevű koncepcióautóját. Körülbelül akkora mint a régi kétszemélyes Smart. Végsebessége 45 km/h, hatótávja 100 km körül lehet, ha elkészül, a tetejére napelemet szerelnek.
Toyota
Ez gyakorlatilag egy elektromos mopedautó, amivel a márka városi károsanyag-kibocsátását csökkentenék. 100 kilométer körül lehet a hatótávja. Napelemet helyeznének a tetejére, amivel akár napi 20-30 kilométernyi energiát is tölthet.
Hossza alig 2,5 méter, így egy átlagos parkolóban legalább két ilyen jármű is elfér. A végsebessége 45 km/h körül alakulhat. Variálhatósága miatt mozgáskorlátozottaknak is megfelelő lehet - írja a Totalcar.
Ha elkészül, akkor egyes piacokon akár már 14 éves kortól vezethető lesz.
Villanyautó 3 millió forint alatt?
Nemrég írtunk arról, hogy egy nagyon olcsó és kicsi villanyautó jelent meg Kínában. A neve: Wuling Hongguang Mini EV Four-Door. 2,4 millió forintnak megfelelő jüanért vásárolható meg Kínában. A városi kisautó mindössze 3256 mm hosszú, 1510 mm széles, és 1578 mm magas, de akár négy személy is utazhat benne, csomagterében pedig alapesetben 123 liter, lehajtott hátsó ülésekkel pedig 745 liternyi csomag is szállítható. Az autót egy 30 kW teljesítményű hátsó motor hajtja. Hatótávja 205 km, végsebessége 100 km/h.
Nálunk a Dacia Spring a legolcsóbb
Jelenleg a legolcsóbb e-autó Magyarországon a 65 lóerős és 225 kilométeres hatótávú Dacia Spring Expression, amelynek alapára 9,5 millió forint. A jobban felszerelt Extreme verzió 10 millió forintnál kezdődik. A Renault Csoport vezérigazgatója azonban bejelentette, hogy egy körülbelül 18 ezer euróba (7,2 millió forint) kerülő új Dacia fejlesztésén dolgoznak, ami jövőre lehet elérhető. Az autót Európában gyártják majd, a Renault szlovákiai, Novo Mestó-i gyárában, így elkerülhetők a Kínából importált Dacia Springre vonatkozó importvámok.