Az Év Autója 2024 díjat 18 év után érdemelte ki ismét a Renault egyik modellje. A Genfi Autószalonon bejelentett elismerést egy villanyautó kapta meg. Mutatjuk a részleteket!
18 év után lett ismét Renault az év autója
A Renault Scenic E-Tech kapta az Év Autója 2024 díjat a Genfi Autószalonon. Összesen 329 pontot kapott az elektromos SUV a 22 országot képviselő, 59 újságíróból álló zsűritől. A második legtöbb pontot - összesen 308-at - az új BMW 5-ös sorozat érdemelte ki. A harmadik helyen pedig a Peugeot 3008 zárt (197 pont).
A dobogóról éppen csak lemaradt a Kia EV9 (190 pont). Az ötödik helyen a Volvo EX30 végzett (168 pont), a hatodikon pedig a BYD Seal (131 pont) lett.
Kiemelendő a hetedik helyezett Toyota C-HR (127 pont), amely egyetlen autóként úgy került a döntőbe, hogy nem kínál tisztán elektromos meghajtást.
A HVG megjegyzi, Renault utoljára 18 éve, 2006-ban lett az év autója. Akkor a Clio kapta meg az elismerést.
Az Év Autója díjra csak új modelleket nevezhetnek. A járműveket pedig az általános tervezés, a kényelem, a biztonság, a gazdaságosság, a kezelhetőség és az általános úttartás, a teljesítmény, a funkcionalitás, az általános környezetvédelmi követelmények, a vezetői elégedettség és az ár alapján értékelik.
Ezeket az autómodelleket értékesítették a legnagyobb számban tavaly globálisan
Egyébként kiadta az előzetes toplistáját a tavalyi globális autóeladásokról a mértékadó autópiaci elemző, a JATO Dynamics. A felmérésük Észak-Amerika, Európa és Kína mellett a további 38 legjelentősebb piacot fedte le.
A kutatásuk alapján a három legnagyobb számban értékesített autó a Tesla Model Y (1,23 millió eladás), a Toyota Rav4 (1,07 millió eladás) és a Toyota Corolla (1,01 millió eladás) voltak 2023-ban az újautópiacon. Így először fordult elő a történelemben, hogy egy tisztán elektromos meghajtású jármű végzett ennek a listának az élén.
A világranglistát éveken át Toyota modellek vezették. A Tesla sikere pedig annak a fényében különösen nagy, hogy a Rav4 és a Corolla eladásai is nőttek tavaly (az előbbi 5, az utóbbi 10 százalékkal) a 2022-es adatokhoz viszonyítva. Ráadásul a Modell Y két éve „csupán” 747 ezres éves értékesítésnél járt, így 64 százalékos növekedést ért el 12 hónap alatt.
A tíz legolcsóbb autó a magyar újautópiacon
Több, korábban különösen kedvező árú autó is sokat drágult az újautópiacon az elmúlt hónapokban, ezért némileg átalakult a legolcsóbbak top10-es listája. De soroljuk, február elején mely új személygépjárművek alapára volt a legkedvezőbb Magyarországon.
A tíz legolcsóbb autó a magyar újautópiacon február elején:
- Mitsubishi Space Star – 4 440 000 forint
- Kia Picanto – 4 999 000 forint
- Hyundai i10 – 4 999 000 forint
- Dacia Sandero – 4 999 000 forint
- Citroën C3 – 5 490 000 forint
- Fiat 500 – 5 500 500 forint
- Suzuki Ignis – 5 800 000 forint
- Suzuki Swift – 5 830 000 forint
- Opel Corsa – 5 990 000 forint
- Renault Clio – 5 990 000 forint
A korábbi, novemberi listához képest változás, hogy a Peugeot 208 és a Fiat Panda kiszorult a top10-ből, hiszen emelkedett az alapáruk: az előbbié 6 490 000 forintra, az utóbbié pedig 6 280 000-re.