Pedig a szakértők szerint különösen jó autókról van szó
Fotó: Shutterstock

Népszerű autóitól búcsúzik végleg a Hyundai

Több autójától is végső búcsút vesz a Hyundai. Igen népszerű és közkedvelt járművek kerülnek ki a kínálatból. A végüket az okozta, hogy nagyteljesítményűek és benzinesek.


Több benzines autójától búcsúzik el a Hyundai

A Hyundai végleg kivezette a kínálatából a nagyteljesítményű, benzines autóit februárban – írja a dél-koreai cég tájékoztatása alapján a CarThrottle. Ezek az N jelöléssel ellátott autók 2017 óta voltak jelen az újautópiacon. Ekkor szállt be a gyártó a sportos „hot hatch” kategóriába.

A szakértői vélemények alapján igen jól sikerült, kiváló menetteljesítményű, kompakt darabok voltak az i20 N (204 LE) és az i30 N (280 LE). A HVG szerint a két típus utóda az Ioniq 5 N lesz, amely egy 650 lóerős, elektromos csúcsmodell. Tehát az N jelölés megmarad, viszont elektromos autókra fog vonatkozni.

Egyébként a benzines autóit 2035-ig tervezi kivonni a Hyundai az európai újautópiacokról. Onnantól csak nulla károsanyag-kibocsátású járművekkel lesz jelen a dél-koreai gyártó a kínálatban.

A szakértő szerint még nem kellene temetni a dízeles autókat

A napokban írtunk róla, hogy 107 ezer új autó talált gazdára Magyarországon tavaly. Továbbra is a benzines járműveké volt a főszerep.

Tizenkétféle hajtásláncról beszélünk, ami lehetséges jövő. Gyakorlatilag a benzines autók azok, amelyek jelentős mértékben piacra jutottak. Érdekes módon a dízelesekről mindenki azt mondja, hogy kevésbé fogynak. De én felelősséggel állítom, hogy a dízelmotoros járművek az új Euro 6.2-es motorral, folyamatos karbantartással jobb levegőt engednek ki, mint egy szmogos napon a városban a benzines. Sajnos a gyártók a kereslet hiánya miatt egyre kevesebb ilyen típusú motorral szerelt járművet hoznak a piacra

- idéztük Knezsik Istvánt, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete és az Autós Nagykoalíció elnökét a néhány napja.

Szeretjük a hibrideket

Hozzátette, felívelő pályán vannak a plug-in (tölthető) hibridek. Ezeket főleg olyanoknak ajánlja, akik néha hosszabb utakra is járnak az autóikkal.

Abban a pillanatban, ahogy a hatótávolságot elhagyjuk, a benne lévő akkumulátor tömege – ami két-háromszáz kiló is lehet autónként – többlet tömegként van jelen. Ennek a mozgatása többlet energiát igényel. Tehát aki folyamatosan kimegy a hatóságon kívülre, ez nem vonzó. De ma már szinte minden autó úgynevezett kishibrid. Egy pici akkumulátor és egy elektromotor az első tömegmegmozgatásához benne van. Ezzel valódi csökkentést lehet elérni a fogyasztásban

- mondta az elnök.

Megjegyezte, a dízeles és a tisztán elektromos autók alig fogynak a magyar újautópiacon jelenleg. Ellenben tarolnak a hibridek.

Ne hagyd ki!