Több kínai autógyártó próbálja meghódítani az öreg kontinenst
Fotó: Shutterstock

Újabb kínai autógyár ver gyökeret Európában

Kínai autógyártók sora jelentette be az elmúlt években, belép az európai piacra. Legújabban a Chery Auto és a spanyol EV Motors alapított vegyesvállalatot. A Nissan egyik korábbi üzemében kezdődhet a járműveik gyártása.


Belép az európai piacra a kínai Chery Auto

Vegyesvállalati szerződést írt alá a kínai Chery Auto autógyártó és a spanyol EV Motors a napokban. Annak értelmében a Nissan egy korábban használt spanyolországi üzemében autókat fog gyártani a két cég.

A munka várhatóan az idén kezdődik az európai gyárban. Először a Chery készítheti ott az Omoda típusú autóit. Az EV Motors a saját járműveivel a negyedik negyedévben kapcsolódhat be a gyártásba.

A Portfolio megjegyzi, a Nissan egykori, katalóniai üzeme jelenleg több helyi vállalkozásnak is otthont ad. Készül ott például elektromos motorkerékpár is.

Spanyolország, mint Európa második legnagyobb autógyártója, 2020-ban indított egy programot az elektromos jármű- és akkumulátorgyártás ösztönzésére. Annak eredményeként olyan nagy autógyártók is beruháznak az országban, mint a Volkswagen és a Renault.

Tovább növekedhet az elektromos autók európai piaca

Egyébként amíg 2020-ban 25 eladott új kocsiból csupán egy volt teljesen elektromos (BEV) vagy plug-in hibrid jármű (PHEV) Európában (az Európai Unió tagállamai mellett az Egyesült Királyságban, Norvégiában és Svájcban), tavaly már minden ötödik autó az említett két kategória valamelyikébe tartozott.

Az áttörés akkor következik be, amikor az elektromos járművek aránya a teljes járműparkban eléri a 10 százalékot. Az adatok alapján határozottan arra számítunk, hogy Európában 2030-ra az EV eladások részesedése meghaladja az összes többi típusát. A hazai forgalmazóknak és kereskedőknek is érdemes mielőbb felkészülni a fogyasztói igények átalakulására, akár külső szakértő bevonásával is, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a piacon

idéztük Rózsa Tamást, az EY-Parthenon autóipari szakértőjét a napokban.

Az elektromos járművek (EV) népszerűségével párhuzamosan bővült Európa nyilvános gyorstöltőhálózata is. Amíg 2022-ben 530 ezer töltőpont volt, 2023 év végén 744 ezer. Ezen belül 77 százalékkal emelkedett a gyors és ultragyors DC töltők száma a vizsgált időszakban, így mára meghaladja a 100 ezret. A váltóáramú töltőpontok (AV) mennyisége pedig 36 százalékot ugrott. Ráadásul a gyorstöltők teljesítménye manapság tízszerese az öt évvel ezelőttinek.

Azonban a töltőállomások eloszlása földrajzilag egyenlőtlen. Az európai állomások 78 százalékát csupán hét ország adta tavaly: Belgium, az Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Németország, Olaszország és Svédország.

Ne hagyd ki!