Friss lista mutatja, melyik kínai autók fogytak a legjobban Európában 2024 elején. A top5-be két modellel is bekerült a Magyarországon gyárat építő BYD. Azonban a toplistán az MG dominál.
Az MG a legkeresetteb kínai autómárka Európában
A Jato Dynamics 2024 első két hónapjára vonatkozó adatai alapján a Motor1 felsorolta a legnépszerűbb kínai autókat Európában (valamennyi európai ország értékesítési statisztikáit figyelembe vette).
A felsorolás elején az eredetileg brit, de mostanra kínai tulajdonú MG áll a ZS modelljével. Azt az autógyártó másik két autója követi, a 4 és a HS. A top5 utolsó helyeire a BYD két autómodellje fért fel, az ATTO 3 és a Seal. De mutatjuk a listát.
Európában a legnagyobb darabszámban eladott kínai autók 2024 első két hónapjában:
- MG ZS – 14085 db
- MG 4 – 8805 db
- MG HS – 7795 db
- BYD ATTO 3 – 2132 db
- BYD Seal – 1082 db
Ami azokat a modelleket illeti, amelyek Kínában készülnek, de európai vagy amerikai márkákhoz tartoznak: a Tesla Model 3 vezet 14300 eladott autóval. Azt a Dacia Spring (6155 db) és a Volvo EX30 (5980 db) követi.
Ennyi autót gyártott eddig a nálunk építkező kínai gyár
Egyébként a Magyarországon gyárat építő BYD az új energiákkal hajtott járművek és az elektromos autók akkumulátorainak globális vezető gyártója. Az idén készítették el a hétmilliomodik ilyen hajtású modelljüket. Az ünnepi példány, egy DENZA N7-es, március 25.-én gördült le az összeszerelő sorról a márka Jinanban működő üzemében.
A BYD egymilliomodik új energiákkal hajtott autója 2021 májusában készült el, és ezt a darabszámot mindössze 18 hónap alatt sikerült a vállalatnak megháromszoroznia, majd az ötmilliós érték eléréséhez elegendő volt csupán további kilenc hónap. Innentől mindössze hét hónap alatt érte el a márka a hétmilliós rekordot, az eredményben fontos szerepet játszott a vállalat teljes ellátási láncot felölelő termelési rendszere és nagysorozatú termelésének hatékony, gazdaságos működése is. 2023-ban a BYD új energiákkal hajtott autóinak teljes gyártási darabszáma elérte a 3.02 milliót, megszilárdítva a márka vezető pozícióját az ilyen hajtásláncú járművek világpiacán. A BYD széles modellkínálata folyamatosan az eladási listák élén szerepel az egyes modellkategóriákban.
Piaci terjeszkedés
A globális piac változásaira és kihívásaira proaktívan reagálva a BYD 2023-ban gyorsan növelte piaci jelenlétét világszerte, így személyautóinak exportértékesítése elérte a 240,000 darabot. Ez az eredmény 337 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest, és egyben az új energiákkal hajtott autók vezető kínai exportőrévé is emelte a BYD-t. A márka személyautói már 64 országban kaphatók világszerte, és a vállalat jelentős energiákat fordít termelésének globalizálására is, új üzemek nyitásával Thaiföldön, Brazíliában, Üzbegisztánban és Magyarországon. A BYD idén az UEFA hivatalos partnereként támogatja a labdarúgó Európa-bajnokságot, ezzel is népszerűsítve járműveit világszerte. A BYD elkötelezett a helyi piaci igények alapján gyártott modellek fejlesztése és gyártása, valamint technológiáinak és márkajelenlétének lokalizálása iránt a nemzetközi piacokon. Kiemelt célja, hogy zöldebb irányba terelje a világ autóiparát.