A SERES Automotive járműveinek kizárólagos importőri szerződését csütörtökön Budapesten írták alá a SERES Group és a Duna Autó cégcsoport képviselői. A megállapodás szerint a Duna Autó a kínai gyártónak a NEV (new energy vehicle, új energiákkal hajtott) kategóriába sorolt SERES modelljeit, valamint a DFSK márka hagyományos és elektromos személyautóit és kisteherautóit fogja forgalmazni.
Az aláírás alkalmából Ormos Péter, a Duna Autó csoport vezérigazgatója hangsúlyozta: a csoport stratégiájának megfelelően az autóiparban zajló átalakulások jelentős szereplője kíván lenni Magyarországon, ezért döntött úgy, hogy a kínai gyártó partnere lesz. A Duna Autó értékesítési portfóliójába mostantól 27 autómárka tartozik, ebből 4 kínai, közülük háromnak kizárólagos importőre.
A megállapodás alkalmából tartott sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a SERES Kínában a legnagyobb NEV járműgyártók között van, alkatrészbeszállítóból vált az autóipari technológiai fejlesztések éllovasává. Modellpalettája 2022-re alakult ki, azóta dinamikus növekedést produkál, már 70 országban van jelen.
A SERES már létrehozta európai központját és létesített egy központi alkatrészraktárt, az év során pedig 11 európai országban kezdi meg járműveinek forgalmazását. Magyarországon a tervek szerint az év végéig 4-6 kereskedésben kezdik meg a két márka forgalmazását, egy év alatt 10-15-re bővülhet a számuk. A jövő év végére a SERES 1000-1200 jármű eladásával egy százalékos piaci részesedést remél a magyarországi újautó-piacon.
Rákapott Európa az egyre olcsóbb kínai autókra
2024 első negyedévében több mint 200 ezer új autót szállított Kína Európába. Így az öreg kontinens vált a kínai autóipar legnagyobb felvevő külpiacává. Ráadásul az ázsiai ország újgenerációs exportautóinak az átlagára 16 százalékot csökkent egyetlen év alatt.
Európai lett a kínai autóipar legnagyabb felvevő külpiaca23 százalékkal növekedett Kína autóexportja az első negyedévben, így elérve az 1,32 millió darabot a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) adatai szerint. Ezen belül a kínai márkák külföldre szállított darabszáma 40 százalékkal, 470 ezer darabra nőtt. A tisztán kínai tulajdonú autómárkák exportaránya pedig 35,6 százalékra emelkedett.Az exportban kiemelkedő gyártók között az MG márkáról ismert állami SAIC és a Chery áll az élen. A Szegeden gyárat építő BYD pedig az újgenerációs autók (tölthető hibrid, tisztán elektromos és üzemanyagcellás) kategóriájában vezet.
Az első három hónapban a SAIC 126 ezer, a Chery 118 ezer, a Great Wall Motor 78 ezer, a BYD pedig 51 ezer autót exportált. Ezen belül újgenerációs járművet a BYD 47 ezret, a SAIC 31 ezret, valamint és a Geely 13 ezret szállított a külföldi piacokra. A teljes autóexport értéke 18 százalékkal, 25,2 milliárd dollárra nőtt.
Az újgenerációs exportált autók értéke 11,1 milliárd dollárt tett ki. Ezek átlagára 27 995 dollárról 23 617 dollárra csökkent. Ez jól mutatja, hogy magasabb árfekvésű autókat szállít Kína a külpiacokra. Ugyanakkor a tömeggyártással képes volt csökkenteni az autóárakat.A Vg megjegyzi, Kína fő exportpiaca Európa lett 216 ezer autóval az első negyedévben. Ázsia 121 ezerrel a második, majd Dél- és Észak-Amerika következik 56 ezer, illetve 32 ezer darabbal.