Egy év alatt 16%-kal csökkent az újgenerációs kínai autók átlagára
Fotó: Shutterstock

Rákapott Európa az egyre olcsóbb kínai autókra

2024 első negyedévében több mint 200 ezer új autót szállított Kína Európába. Így az öreg kontinens vált a kínai autóipar legnagyobb felvevő külpiacává. Ráadásul az ázsiai ország újgenerációs exportautóinak az átlagára 16 százalékot csökkent egyetlen év alatt.


Európai lett a kínai autóipar legnagyabb felvevő külpiaca

23 százalékkal növekedett Kína autóexportja az első negyedévben, így elérve az 1,32 millió darabot a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA) adatai szerint. Ezen belül a kínai márkák külföldre szállított darabszáma 40 százalékkal, 470 ezer darabra nőtt. A tisztán kínai tulajdonú autómárkák exportaránya pedig 35,6 százalékra emelkedett.

Az exportban kiemelkedő gyártók között az MG márkáról ismert állami SAIC és a Chery áll az élen. A Szegeden gyárat építő BYD pedig az újgenerációs autók (tölthető hibrid, tisztán elektromos és üzemanyagcellás) kategóriájában vezet.

Az első három hónapban a SAIC 126 ezer, a Chery 118 ezer, a Great Wall Motor 78 ezer, a BYD pedig 51 ezer autót exportált. Ezen belül újgenerációs járművet a BYD 47 ezret, a SAIC 31 ezret, valamint és a Geely 13 ezret szállított a külföldi piacokra. A teljes autóexport értéke 18 százalékkal, 25,2 milliárd dollárra nőtt.

Az újgenerációs exportált autók értéke 11,1 milliárd dollárt tett ki. Ezek átlagára 27 995 dollárról 23 617 dollárra csökkent. Ez jól mutatja, hogy magasabb árfekvésű autókat szállít Kína a külpiacokra. Ugyanakkor a tömeggyártással képes volt csökkenteni az autóárakat.

A Vg megjegyzi, Kína fő exportpiaca Európa lett 216 ezer autóval az első negyedévben. Ázsia 121 ezerrel a második, majd Dél- és Észak-Amerika következik 56 ezer, illetve 32 ezer darabbal.

Az MG a legkeresetteb kínai autómárka Európában

A Jato Dynamics 2024 első két hónapjára vonatkozó adatai alapján a Motor1 felsorolta a legnépszerűbb kínai autókat Európában (valamennyi európai ország értékesítési statisztikáit figyelembe vette).

A felsorolás elején az eredetileg brit, de mostanra kínai tulajdonú MG áll a ZS modelljével. Azt az autógyártó másik két autója követi, a 4 és a HS. A top5 utolsó helyeire a BYD két autómodellje fért fel, az ATTO 3 és a Seal. De mutatjuk a listát.

Európában a legnagyobb darabszámban eladott kínai autók 2024 első két hónapjában:

  1. MG ZS – 14085 db
  2. MG 4 – 8805 db
  3. MG HS – 7795 db
  4. BYD ATTO 3 – 2132 db
  5. BYD Seal – 1082 db

Ami azokat a modelleket illeti, amelyek Kínában készülnek, de európai vagy amerikai márkákhoz tartoznak: a Tesla Model 3 vezet 14300 eladott autóval. Azt a Dacia Spring (6155 db) és a Volvo EX30 (5980 db) követi.

Ne hagyd ki!