Megérkezett a Lada Granta utóda
Fotó: Shutterstock

Új Ladákat mutattak be az oroszok – Niva is érkezett

Lerántották a leplet a Lada Granta utódjának szánt Iskráról az oroszok. A modell Renault-alapokra épül, de a kereskedelmi szankciók miatt rengeteg alkatrészét újra kellett tervezni, gyártani. Emellett bemutattak egy tanulmányautót is, egy e-Nivát.


Új Lada érkezik

Bemutatták az oroszok a Lada Granta utódját, az Iskrát (magyarul: Szikra). Ez egy Renault-alapokon nyugvó, Dacia Loganre emlékeztető szedán, jelentős mennyiségű orosz alkatrésszel.

A háborús, kereskedelmi szankciók következtében az autógyártónak nagyjából 400 alkatrészt kellett kifejlesztenie a Renault CMF-B platformjára. Erre nagyjából 23 milliárd rubelt, azaz 92 milliárd forintot költöttek.

Az Iskra két motorváltozatban érkezik: egy 90 lóerős, 1,6 literes Granta motorral, valamint egy 106 lóerős, 1,6 literes, 16 szelepes Vestával. Az előbbihez ötsebességes, az utóbbihoz hatsebességes kézi vagy fokozatmentes automata váltó társítható.

A tervek szerint - ha a tesztelések sikeresek - 2025 elején kezdődhet meg az Iskra sorozatgyártása, elsősorban az orosz piacra.

Megérkezett az e-Niva is

Ezenkívül a TotalCar megjegyzi, a Nemzetközi Gazdasági Fórumon bemutattak egy tanulmányautót is az oroszok. Ez egy tisztán elektromos meghajtású Lada Niva modell prototípusa, egy e-Niva. Bár nem lesz sorozatgyártott autó, a benne alkalmazott technológiát a jövőben más autómodelleknél használnák fel.

Az e-Niva egy 82 lóerős villanyautó, ami kapcsolható összkerékhajtással 163 lóerőre képes. A 34 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátora akár 175 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesz.

A Lada X-ről

Januárban pedig arról írtunk, hogy mindössze 170 darabot raktak össze a Lada X-Cross 5-ből, ami gyakorlatilag egy kínai alkatrészekből felépített crossover. A projekt elsősorban azt a célt szolgálta, hogy bebizonyítsák, van jövője a szankciók következményeként elhagyott korábbi Nissan-gyárnak Szentpéterváron.

A Lada X-Cross 5 először az előző nyáron tűnt fel, és nem volt más, mint a kínai FAW Bestune T77 nevű modell átcímkézett változata. A kocsikban egy 1.5 literes turbómotor volt, ami 160 lóerős.


Ne hagyd ki!