Sorra dönti meg a korábbi értékesítési rekordjait a Volkswagen-konszern olasz luxus sportautómárkája, a Lamborghini. A márka tavaly a magyar piacra is belépett. Soroljuk a legnépszerűbb autóikat.
Sorra dönti meg az eladási rekordjait a Lamborghini
10 112 autót adott el a Lamborghini tavaly, ami az olasz luxusautógyártó új, egyéni rekordja. Egyben 9,5 százalékos értékesítésnövekedést jelent éves alapon. Mindez 2,66 milliárd eurós bevételt jelentett a gyártónak tavaly, ami 12,1 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Azonban a működési profitjuk ennél is jobban, 17,8 százalékkal nőtt éves alapon, és elérte a 723 millió eurót, ami szintén céges rekord.
A Volkswagen csoporthoz tartozó vállalat legkeresettebb modellje az Urus SUV volt. A 650–660 lóerős, 4 literes biturbó V8-as motorral felszerelt modellből 6 087 darab kelt el tavaly. 13 százalékkal több, mint 2022-ben.
A Huracan, egy V10-es motorral hajtott kompakt szupersportkocsi. Ez bizonyult a második legnépszerűbb modellnek. Ebből - 27 százalékos éves növekedéssel - 3 962 darab talált gazdára 2023-ban.
Kiemelendő az Aventador is. A 2012-ben bemutatott, V12-es csúcsmodellből 12 fogyott tavaly. Ezek voltak az utolsó darabok, mivel hamarosan érkezik helyette az új, 1015 lóerős Revuelto.
A Lamborghini legnagyobb piaca az Egyesült Államok, ahol a márka összesen 3 ezer autót adott el 2023-ban. Emellett a HVG megjegyzi, az ősszel budapesti kereskedést is nyitott a cég.
Nem akar halk autókat gyártani a Lamborghini
Egyébként egyes autógyártók az egyébként rendkívül csendes villanyautóikban lévő hangszórókon keresztül próbálják visszaadni a korábbi nyolc-, tíz- és tizenkéthengeres motorok hangzásának az élményét a járművön belül és kívül is. Persze ezek a hangok szabadon állíthatók és mesterségesek.
A Lamborghini is úgy látja, szükség van ezekre a hangokra, azonban az említett technológia nem felel meg a követelményeiknek. Arról ír a Carscoops, hogy az olasz márka technikai igazgatója, Rouven Mohr szerint a szintetikus hangok teljességgel elfogadhatatlanok, hiszen elválik az autó viselkedése a hangzásától. Pedig a hangoknak is közvetíteniük kell, hogyan viselkedik az autó. Visszajelzést kell adniuk a sofőrnek, mit csinál éppen a jármű.
Jelenleg ez az egyik legnagyobb kérdés. Még hosszú út áll előttünk a tökéletes hang megtalálásáig. Vannak ötleteink, javaslataink, de jelenleg még mindig nem döntöttünk, a sorozatgyártású autónak milyen hangja lesz. A villanymotorból származó frekvenciákkal kísérletezünk. Ebből valamit felerősítünk, valamit elveszünk, és legfőképpen az egészet a hajtáslánc aktuális állapotához kell kötni
- idéztük az igazgatót korábban.