Több előnye lehet, ha gangosan dübörög a motor
Fotó: Shutterstock

Az autógyártó szerint nem jó, hogy alig hallhatók az e-autók

Arra törekszenek a Lamborghini tervezői, hogy a leendő villanyautóik hangja kötődjön a villanymotor kibocsátott frekvenciáihoz. A gyártó szerint egyáltalán nem szerencsés, hogy alig lehet hallani az e-autókat.


Nem akar halk autókat gyártani a Lamborghini

Egyes autógyártók az egyébként rendkívül csendes villanyautóikban lévő hangszórókon keresztül próbálják visszaadni a korábbi nyolc-, tíz- és tizenkéthengeres motorok hangzásának az élményét a járművön belül és kívül is. Persze ezek a hangok szabadon állíthatók és mesterségesek.

A Lamborghini is úgy látja, szükség van ezekre a hangokra, azonban az említett technológia nem felel meg a követelményeiknek. Arról ír a Carscoops, hogy az olasz márka technikai igazgatója, Rouven Mohr szerint a szintetikus hangok teljességgel elfogadhatatlanok, hiszen elválik az autó viselkedése a hangzásától. Pedig a hangoknak is közvetíteniük kell, hogyan viselkedik az autó. Visszajelzést kell adniuk a sofőrnek, mit csinál éppen a jármű.

Jelenleg ez az egyik legnagyobb kérdés. Még hosszú út áll előttünk a tökéletes hang megtalálásáig. Vannak ötleteink, javaslataink, de jelenleg még mindig nem döntöttünk, a sorozatgyártású autónak milyen hangja lesz. A villanymotorból származó frekvenciákkal kísérletezünk. Ebből valamit felerősítünk, valamit elveszünk, és legfőképpen az egészet a hajtáslánc aktuális állapotához kell kötni

- idézi az igazgatót az Autónavigátor.

Előbb hibrid autókra tér át a Lamborghini

Egyébként 1,8 milliárd eurót fektet a hibrid autók gyártásába a Lamborghini 2024-ig – jelentette be a Volkswagen Csoporthoz tartozó autógyártó 2022 nyarán.

Néhány hete pedig arról adott hírt Stephan Winkelmann, a luxusautós cég vezetője, hogy beteltek a megrendelési könyveik. Azaz gazdára talált az összes, a jövőben legyártandó robbanómotoros járművük – írja a Reuters.

Ezzel lezárul a Hurucan és az Urus modellek korszaka. Jövőre pedig elkezdődik a Revuelto nevű, plug-in hibridek gyártása. Egyébként a cégvezető arra számít, a Revueltokat is értékesíteni fogják legkésőbb 2025 végéig.

Visszapillantó tükörből nézik a válságot a luxusautó-gyártók

Ezzel szemben a legtöbb autógyártó forgalma jelentősen visszaesett tavaly, viszont számos luxusautó-márkának a világjárvány időszaka sem hozott visszaesést. Például a Ferrari nagyjából 20 százalékkal növelte az árbevételét 2022-ben az előző évhez képest. Az 5,1 milliárd eurós bevétel mellett 939 millió euró profitot termelt. A cég várakozása szerint idén 5,7 milliárdra emelkedhetnek a befolyó összegek, ami teljesen valószínű annak a fényében, hogy a megrendelőik előre lekötötték az egész évre a teljes gyártói kapacitásukat.

Luxus sportmárkáról van szó, így nem meglepő, hogy nem százezres mennyiséget értékesítenek az autóikból évente. 13 221 darab új Ferrarit adtak el tavaly, amíg 11 155 autót 2021-ben, ami 18,5 százalékos bővülést takar egyetlen év alatt. Tehát a bevételeik növekedése elsősorban nem az inflációnak, hanem az értékesítési volumen növekedésének tulajdonítható.

Leginkább Kínában növekedett a cég, ahol (Hongkonggal és Tajvannal együtt) 8-ról 12 százalékra emelkedett az eladott autóik darabszámának az aránya a teljesen éves értékesítéseikben egy év alatt.

A Ferrari forgalomba kerülő autói 78 százalékban csak belső égésű motorral voltak felszerelve tavaly, valamint 22 százalékot tettek ki a hibrid modellek.


Ne hagyd ki!