Fekete Porsche fekete Lamborghini

Az elektromos autó nem az egyetlen hatékony lehetőség az autóiparhoz köthető karbonkibocsátás csökkentésére – jelentette ki az olasz autólobbi vezetője.


Paolo Scudieri, az olasz autóipari szövetség, az ANFIA elnöke szerint más technológiák is hozzájárulhatnak az iparág dekarbonizációjához, ráadásul ezek nem járnának munkahelyvesztéssel, és a már meglévő tudás sutba dobásával.

Három lehetőség

Az ANFIA közgyűlésének milánói megnyitóján Scudiere kifejtette, hogy a bioüzemanyagokra, a szintetikus üzemanyagokra és a hidrogénre gondol. Hozzátette, hogy Olaszországban az autógyártók máris jelentős pénzeket fektettek hidrogénes fejlesztésekbe.

A más néven e-üzemanyagként ismert szintetikus üzemanyagok, valamint a bioüzemanyagok lehetőséget biztosítanának arra, hogy a belsőégésű motorok módosított változatát tovább lehessen használni, ahelyett, hogy a gyártás teljes egészében átállna az akkumulátoros elektromos járművekre.

És az állások?

Scudieri felhívta a figyelmet arra, hogy a jelenleg ázsiai gyártók által dominált EV-technológiára való átállás a következő években 73 ezer olasz munkahelyet tenne kockára. Ezt közel sem kompenzálná az elektromos autógyártásban várható mintegy hatezer új állás.

Hozzátette, hogy a meglévő 2200 olasz autóalkatrészgyártóból körülbelül 450 mehetne tönkre, miután még nem kezdtek átállni az elektromos technológiára.

Az Európai Bizottság az autóiparág 100 százalékos széndioxid-kibocsátás csökkentését irányozta elő. Ez a célszám, amely egy nagyobb klímaváltozási programcsomag része, lehetetlenné tenné, hogy új fosszilis meghajtású autókat adjanak el az Unióhoz tartozó 27 országban.

Fontos döntés

Az Európai Parlament jövő héten számos klímavédelmi intézkedésről tárgyal, köztük arról, hogy 2035-re tiltsák be a belsőégésű motorokat.

Scudieri szerint a szavazás végkimenetele bizonytalan, és remélte, hogy saját európai parlamenti képviselőik Olaszország érdekének megfelelően voksolnak majd.

A Lamborghini két hibrid, e-üzemanyagmeghajtású szupersportautóval szeretné növelni palettáját 2030 után – jelentette be a Volkswagen csoport vezetője a milánói közgyűléssel szinte egyidőben. Korábban már közölték, hogy fokozatos megközelítést alkalmaznak a károsanyag-kibocsátás csökkentésére.

The Conversation

Ne hagyd ki!