A márka döntésnek oka egyszerű. Winkelmann kifejtette az Insidernek, hogy az emberek a nagy, hangos, V10-es és V12-es motorokkal kötök össze a Lambót, ezért nem valószínű, hogy a cég a jellegzetes, agresszív megjelenés és a felfelé nyíló ajtók mellett elhagyja a belső égésű motorokat.
Ahogyan a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó előírások világszerte szigorodnak, úgy a Lamborghini inkább egy irányváltásban látja a megoldást. Ezt olyan módon kívánja kivitelezni, hogy ne sodorja veszélybe az „erős, belső égésű motorok DNS-ét”.
A legendás szuperautó-gyártó többlépcsős megközelítést alkalmaz a villamosítás terén, anélkül, hogy bármit is elsietne. Ebben nagy szerepet fognak játszani a szintetikus üzemanyagok is.
Jelen esetben nem az a fontos, hogy elsők legyünk, hanem az, hogy a legjobbak
-mondta Winkelmann.
Mi a terv?
A Lamborghini történetében a 2022-es év lesz az utolsó, amikor újautó-portfóliójában még található tisztán „hagyományos” meghajtású jármű.
2024-ig három plug-in hibriddel tervezi bővíteni kínálatát: az Aventador és a Huracan szuperautók utódjaival, valamint a népszerű Urus SUV új verziójával.
Winkelmann szerint a hibridizáció kulcsfontosságú a Lamborghini fenntarthatósági céljainak szempontjából. A tiszta villanymotorok és a nagy belső égésű motorok tökéletes kombinációja lehetővé teszi a vállalat számára, hogy megszólítsa vevőkörének két ellentétes csoportját:
- az idősebb, hagyományos meghajtást kedvelő ügyfeleket,
- és a fiatalabb, környezettudatosabb, elektromosság-párti márkaszimpatizánsokat
Azért figyelnek a környezetre
A márka célja, hogy 2025-re felére csökkentse szén-dioxid-kibocsátását, valamikor 2027 környékén pedig piacra dobja első teljesen elektromos autóját, ami várhatóan egy négyüléses, „hétköznapi” járgány lesz.A Lamborghini álláspontja meglehetősen egyedinek számít, a legtöbb luxusmárka ugyanis egyértelműen a villanyautókban látja a jövőt.
A Bentley Motors a közelmúltban beharangozta, hogy 2,5 milliárd fontot, azaz nagyjából 1 065 milliárd forintot különített el autói villamosítására. A márka célja az, hogy 2030-tól kezdve kizárólag elektromos autók szerepeljenek újautó-portfóliójában.
A Bentley mellett a Rolls Royce, a Ford, a Bugatti, a Bentley, a Jaguar Land Rover, a Ferrari és a McLaren is hasonló üzletpolitikát követ.
A Lamborghinihez és a Ferrarihoz hasonló prémium márkák esetében nagyobb kihívást jelent az átállás, ugyanis új módokat kell találniuk arra, hogy az akkumulátorok hatótávjának növelése mellett a vásárlók által elvárt nagy teljesítmény is megmaradjon.