Páratlan sikerek
A luxusautó-gyártó közzétette 2021-es pénzügyi eredményeit. A jelentésből kiderült, hogy tavaly összesen 11 115 darab Ferrarit értékesítettek, ami 22,3 százalékos növekedést jelent a megelőző év 9 119-es értékesítési eredményéhez képest. Az eddigi csúcstartó a 2019-es év volt, amikor összesen 10 131 luxusautó talált új gazára.
A tavalyi eladásokat elsősorban a Ferrari 8 hengeres modelljei hajtották. A gyártó szerint a V-8-as autók eladása 34,6 százalékkal nőtt a 2020-as évhez képest, köszönhetően az F8-as család iránti fokozott keresletnek, valamint a Ferrari Roma és az SF90 Stradale megjelenésének.
Mindeközben a Maranellóból kigördülő V-12-es szuperautók száma jelentős mértékben, 16,1 százalékkal csökkent. Az autógyártó ezt azzal magyarázza, hogy a 812 Superfast gyártását leállította, részben az exkluzivitás megőrzése érdekében.
Van, ami nem változik
Az elmúlt évekhez hasonlóan az EMEA-régió – Európa, Közel-Kelet és Afrika – volt a Ferrari legnagyobb piaca, éves szinten 14 százalékos növekedéssel, összesen 5492 eladott autóval.
A második helyet az amerikai kontinens szerezte meg 22 százalékos növekedéssel és 2831 eladott Ferrarival.
Ugyan a kínai, hongkongi és tajvani eladások 97 százalékkal megugrottak, továbbra is ezek a Ferrari legkisebb piacai, amelyeken összesen 899 autó kelt el 2021-ben.
A Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna szerint sikerük titka erős üzleti modelljükben rejlik.
Gondosan menedzseltük a lenyűgöző megrendeléseinket, összhangban a kontrollált növekedésre és a márkaexkluzivitás megőrzésére irányuló stratégiánkkal
-olvasható Vigna közleményében.
Az 52 éves iparági guru szeptember elsején vette át a vállalat vezérigazgatói szerepét azzal a feladattal, hogy az elektromos autók és a villamosítás új korszakába vezesse a Ferrarit. A luxusautó-gyártó néhány hete jelentette be, hogy a kitűzött célok elérése érdekében Vigna teljesen átalakítja a vezetőséget. A gyártó január 10-én közzétette az átszervezés részleteit, amelyekről mi is részletesen beszámoltunk, EBBEN A CIKKÜNKBEN.