Egy piros Ferrari áll felhős időben egy úton, a háttérben levél nélküli fák és épületek láthatók
Decemberi ígéretéhez híven a Ferrari nyilvánosságra hozta vezetőségi átalakulásának pontos részleteit. Komoly változások történtek a gyártónál.

Friss, ropogós részletek

Az 52 éves iparági guru, Benedetto Vigna szeptember elsején vette át a vállalat vezérigazgatói szerepét azzal a feladattal, hogy az elektromos autók és a villamosítás új korszakába vezesse a Ferrarit. A luxusautó-gyártó néhány hete jelentette be, hogy a kitűzött célok elérése érdekében Vigna teljesen átalakítja a vezetőséget. A gyártó január 10-én közzé tette az átszervezés részleteit:

  • Gianmaria Fulgenzi lett az új termékfejlesztési igazgató. Fulgenzi 2002 óta dolgozik a Ferrarinál, korábban a versenydivízió ellátási láncáért felelt.
  • Silvia Gabriellit nevezték ki digitális és adatkezelési igazgatónak. Elsődleges feladata az, hogy felgyorsítsa a cég digitalizációját, illetve biztosítsa a vállalati folyamatok adatközpontú átalakulását. Gabriellit 2019-ben csábította át a Ferrari a Microsofttól.
  • Az új kutatási és fejlesztési igazgató Ernesto Lasalandrak, aki az STMicroelectronics félvezetőgyártó vállalattól érkezett a Ferrarihoz.
  • Angelo Pesci lett az új beszerzési és minőségbiztosítási igazgató, aki szintén az STMicroelectronics-tól érkezett, ahol több mint 20 évet töltött pénzügyi tervezéssel, ellátási lánc- és terméktervezéssel, szolgáltatásfejlesztéssel és üzemeltetéssel.
  • A Forma-1-es csapat vezetője maradt Mattia Binotto.

Vigna minden bizonnyal arra törekszik, hogy olyan emberekkel vegye magát körül, akikben megbízik. Erre utal Lasalandra és Pesci kinevezése. Korábban Vigna is az STMicroelectronics-nál dolgozott, innen az ismeretség.

A Ferrari közleménye szerint a termékfejlesztési, a kutatás-fejlesztési, az adattudományi és a digitalizációért felelős, valamint a technológiai és az infrastrukturális divíziók vezetői ezentúl közvetlenül a vezérigazgatónak jelentenek.

Az új stratégiát az exkluzivitás, a kiválóság és fenntarthatóság szellemében alakították ki.

A luxusmárka tájékoztatása szerint az új vezetőségi struktúra tovább ösztönzi az innovációt, optimalizálja a folyamatokat és fokozza a házon belüli és a külső partnerekkel való együttműködést.

A távozók

Az új belépőkkel párhuzamosan három nagyágyú, nevezetesen Michael Leiters technológiai igazgató, Vincenzo Regazzoni gyártási igazgató és Nicola Boari márkadiverzifikációs igazgató búcsúzott el a nagy múltú vállalattól.

A német származású Leiters 2014-ben csatlakozott a Ferrarihoz. Egyebek között olyan sikermodelleket köszönhet neki a cég, mint a 2019-es SF90 Stradale, és a 2021-ben bemutatott 296 GTB. Ezek voltak a Ferrari első hibrid elektromos autói.

Regazzoni és Boari a márka exkluzivitását és luxus mivoltát felügyelték, az ő nevükhöz fűződik a Ferrari első házon belüli ruhakollekciója is.

Szívből köszönöm Michaelnek, Nicolának és Vincenzónak az évek során nyújtott értékes hozzájárulásukat a Ferrari vezetéséhez és növekedéséhez. Erőfeszítéseiknek köszönhetően készek vagyunk megragadni az előttünk álló számos új lehetőséget, miközben felépítjük rendkívüli társaságunk következő korszakát

-kommentálta a felsővezetők távozását a vezérigazgató.


The Conversation

Ne hagyd ki!