Piros színű Ferrari naplementében
Fotó: Shutterstock

Mire készül a Ferrari? Nagy üzletet ütött nyélbe

A luxusautó-gyártó bejelentette, hogy megállapodott a Qualcomm Technologies félvezető-gyártóval. Az egyezség értelmében az új Ferrarikat már a San Diego-i székhelyű vállalat prémium termékével, a Snapdragon chipekkel felvértezve fogja piacra dobni a digitális átalakulásának felgyorsítása érdekében-írja a Reuters.



A Forma-1 is érintett

Az olasz luxusmárka közleményében kifejtette, hogy az üzleti megállapodás a közúti és a Forma-1-es autókra is hatással lesz. Az első közös projektet már be is harangozta a két vállalat, ami egyebek között magában foglalja egy úgynevezett digitális pilótafülke fejlesztését is.

A Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna novemberben közölte, hogy a vállalat a közeljövőben stratégiai együttműködésekre fog törekedni a mobilitás és a nagy befektetéseket igénylő innovációk egyszerűbb megvalósítása érdekében.

Az innovációhoz elengedhetetlen, hogy piacvezető cégek működjenek együtt. Ennek a megállapodásnak köszönhetően bővítjük tudásunkat a digitális technológiák és a web 3.0 (metaverzum) terén, amelyek nagy potenciállal rendelkeznek az autóipar és a motorsport világában

-olvasható Vigna közleményében.

A Snapdragon logó először a Ferrari együléses, F1-75-ös versenymodelljén lesz látható, amelyet február 17-én mutatnak be a cég maranellói központjában.

Jól megy a szekér

A Ferrari a napokban tette közzé 2021-es pénzügyi eredményeit. A jelentésből kiderült, hogy tavaly összesen 11 115 darab Ferrarit értékesítettek, ami 22,3 százalékos növekedést jelent a megelőző év 9 119-es értékesítési eredményéhez képest. Az eddigi csúcstartó a 2019-es év volt, amikor összesen 10 131 luxusautó talált új gazára.

A tavalyi eladásokat elsősorban a Ferrari 8 hengeres modelljei hajtották. A gyártó szerint a V-8-as autók eladása 34,6 százalékkal nőtt a 2020-as évhez képest, köszönhetően az F8-as család iránti fokozott keresletnek, valamint a Ferrari Roma és az SF90 Stradale megjelenésének.

Mindeközben a Maranellóból kigördülő V-12-es szuperautók száma jelentős mértékben, 16,1 százalékkal csökkent. Az autógyártó ezt azzal magyarázza, hogy a 812 Superfast gyártását leállította, részben az exkluzivitás megőrzése érdekében. A Ferrari tavalyi eredményeiről bővebben is írtunk, EBBEN A CIKKÜNKBEN.

Ne hagyd ki!