Kék színű Bentley luxusautó egy reptéren, a háttérben egy magánrepülő látható
A Bentley Motors luxusautó-gyártó 2,5 milliárd fontot, átszámítva nagyjából 1 070 milliárd forintot különített el autói villamosítására. A márka célja az, hogy 2030-tól kezdve kizárólag elektromos autók szerepeljenek újautó-portfóliójában- adta hírül a 102 éves gyártó.


Nincs visszaút

Az óriásberuházás magában foglalja a kutatási és fejlesztési folyamatok, valamint a Bentley méltán híres angliai gyárának jelentős korszerűsítését 2032-ig. A szóban forgó telep Crewe városában található, amely a Bentley egyetlen összeszerelő létesítménye világszerte.

A Volkswagen tulajdonában lévő luxusmárka először 2020-ban részletezte „Beyond100” nevű üzleti stratégiáját, amely a villamosítás mellett a Bentley teljes ellátási láncának fenntarthatósági átalakítását célozza. Ha minden a tervek szerint halad, akkor gyártó 2030-ra teljesen szén-dioxid-semlegessé válik. Arra azonban korábban még nem volt példa, hogy nyilvánosságra hozza, pontosan mennyibe fog kerülni az átállás.

Az első, teljesen elektromos plug-in Bentley-k előreláthatólag 2026-ban érkeznek a piacra.

Jó az irány

Sokan szkeptikusan állnak a tervéhez, a számok viszont egyértelműen a Bentley-t igazolják. A 102 éves luxusautó-gyártó rekord eredményekkel zárta a 2020-as évet, amikor összesen 11 206 járművet értékesített. A mesés értékesítési számokat 2021-ben 31 százalékkal felülmúlta, tavaly 14 659 darab városi terepjárót és szedán gépjárművet értékesített. Állítása szerint új modelljeinek, egyebek között hibrid autóinak, illetve a Beyond 100-nak köszönheti sikereit.

A márka belépő szintű SUV-ja, a Bentayga ára 180 ezer dollárnál (57,2 millió forint) kezdődik, de az olyan exkluzív modelleket, mint például a Mulliner Bacalar-t kétmillió dollárért (636 millió forint) árulják.

Hasít a piac

A közelmúltban beszámoltunk róla, hogy a Bentely mellett az Aston Martin sem panaszkodhat az eladásokra. Jelentősen, 82 százalékkal több autót szállított le a kereskedőknek tavaly a gyártó, amelynek adózott eredménye ugyanakkor elmaradt a várttól, mert a tavalyi utolsó negyedévben kevesebbet adott át a Valkyrie sportautójából. Az Aston Martin közölte, hogy a tavalyi utolsó három hónapban 10 Valkyrie autót szállított ki, ami elmaradt a tervezettől. A járműgyártó részben emiatt a becsültnél kisebb, mintegy 15 millió font (20 millió dollár) nyereséggel zárta a tavalyi évet.

Az Aston Martin tavaly összesen 6182 autót adott el, amihez nagy mértékben járult hozzá első sportautója, a DBX iránti élénk kereslet.

Az 1913-ban alapított cég részvényeivel 2018 októberében indult meg a kereskedés a londoni tőzsdén, azóta az árfolyama csaknem 30 százalékkal csökkent.

The Conversation

Ne hagyd ki!