A napokban a Bentley jelentette be, hogy története legjobb évét tudhatja maga mögött az eladott autók darabszámában, most pedig az Aston Martin tette közzé értékesítési számait. Azokkal nincs is gond, a bevételek azonban már nem alakultak ilyen szépen, mutatjuk az okokat.
Felpörögtek az Aston Martin eladásai
Jelentősen, 82 százalékkal több autót szállított le a kereskedőknek tavaly az Aston Martin luxusautó gyártó, amelynek adózott eredménye ugyanakkor elmaradt a várttól, mert a tavalyi utolsó negyedévben kevesebbet adott át a Valkyrie sportautójából. Az Aston Martin közölte, hogy a tavalyi utolsó három hónapban 10 Valkyrie autót szállított ki, ami elmaradt a tervezettől. A járműgyártó részben emiatt a becsültnél kisebb, mintegy 15 millió font (20 millió dollár) nyereséggel zárta a tavalyi évet.
Az Aston Martin tavaly összesen 6182 autót adott el, amihez nagy mértékben járult hozzá első sportautója, a DBX iránti élénk kereslet.
Az 1913-ban alapított cég részvényeivel 2018 októberében indult meg a kereskedés a londoni tőzsdén, azóta az árfolyama csaknem 30 százalékkal csökkent.
A Bentley is száguldott
A napokban írtunk arról, hogy a Bentley története legjobb éveit tudhatja maga mögött. A 102 éves luxusautó-gyártó rekord eredményekkel zárta a 2020-as évet, amikor összesen 11 206 járművet értékesített. Arra azonban nem sokan számítottak, hogy a mesés értékesítési számokat 2021-ben 31 százalékkal felülmúlja nagy múltú vállalat. A Volkswagen tulajdonában lévő Bentley ugyanis tavaly 14 659 darab városi terepjárót és szedán gépjárművet értékesített.
A Bentley tájékoztatása szerint új modelljeinek, egyebek között hibrid autóinak, illetve „Beyond 100” nevű üzleti stratégiájának köszönheti sikereit. Az említett üzleti terv egyebek között a gyártó kínálatának teljes villamosítását célozza.
2021 ismét a kiszámíthatatlanság éve volt, ám örömmel tölt el, hogy megerősíthetem, leküzdöttük az erős ellenszelet, és áttörést értünk el értékesítési teljesítményünkben. Immáron zsinórban második éve számolhatunk be rekordeladásokról, ami remekül jelzi márkánk erejét, működési kiválóságunkat, erős globális keresletünket és megerősíti stratégiánkat
-mondta Adrian Hallmark, a Bentley vezérigazgatója.
Van, ami nem változik
A Bentley-nek továbbra is az amerikai kontinens a legerősebb piaca, ahol 39 százalékkal nőttek az eladásai. A kínai piac is remekül teljesített, a növekedés itt 40 százalék volt. Az európai, ázsiai csendes-óceáni és a közel-keleti térségek is túlteljesítették a 2020-as évet.
A Bentley kínálatában továbbra is a világ legdrágább és legritkább gépjárművei találhatók meg. Értékesítési eredményei tökéletesen szemléltetik, hogy a tehetősebb embereknek egy gazdasági világválság kellős közepén is kiemelten fontos a luxus. A márka belépő szintű SUV-ja, a Bentayga ára 180 ezer dollárnál (57,2 millió forint) kezdődik, de az olyan exkluzív modelleket, mint például a Mulliner Bacalar-t kétmillió dollárért (636 millió forint) árulják.