Zöld színű Lamborghini egy úton fák mellett, felhős időben

A Volkswagen szuperautó-márkája, a Lamborghini arra törekszik, hogy 2030 után is „életben tartsa” a belső égésű motorokkal szerelt járműveket - mondta Stephan Winkelmann, a márka vezérigazgatója a Welt am Sonntag német lapnak.



Az utolsó szalmaszál

Winkelmann bejelentése igazi meglepetésként érkezett, hiszen szinte kivétel nélkül a világ összes autógyártója arra törekszik, hogy még ebben az évtizedben teljesen kiiktassa kínálatából a hagyományos meghajtású járműveket, és áttérjen az elektromos és hibrid autók forgalmazására.

A vezérigazgató a múlt hónapban közölte, ha minden a tervek szerint halad, akkor a Lamborghini a 2020-as évek végén bemutatja első, teljesen elektromos modelljét. A német hetilapnak adott interjújában kifejtette, hogy ugyan haladnak a korral, de ha lehetőségük lesz rá, akkor, ugyan egy kicsit újragondolva, de 2030 után is gyártanának hagyományos meghajtású szuperautókat.

A hibridizációt követően kivárunk, meglátjuk, hogy 2030 után is árulhatunk-e belső égésű motorral szerelt járműveket. Az egyik lehetőség az lenne, hogy a belsőégésű motoros járműveket szintetikus üzemanyagokkal tartsuk életben

-mondta Winkelmann.

Különcök

A Lamborghini álláspontja meglehetősen egyedinek számít, a legtöbb luxusmárka ugyanis egyértelműen a villanyautókban látja a jövőt.

A Bentley Motors a közelmúltban beharangozta, hogy 2,5 milliárd fontot, azaz nagyjából 1 065 milliárd forintot különített el autói villamosítására. A márka célja az, hogy 2030-tól kezdve kizárólag elektromos autók szerepeljenek újautó-portfóliójában.

A Bentley mellett a Rolls Royce, a Ford, a Bugatti, a Bentley, a Jaguar Land Rover, a Ferrari és a McLaren is hasonló üzletpolitikát követ.

A Lamborghinihez és a Ferrarihoz hasonló prémium márkák esetében nagyobb kihívást jelent az átállás, ugyanis új módokat kell találniuk arra, hogy az akkumulátorok hatótávjának növelése mellett a vásárlók által elvárt nagy teljesítmény is megmaradjon.

Mi áll a háttérben?

Az Európai Unió, az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Kína és számos más fejlett és fejlődő ország gőzerővel azon dolgozik, hogy minél nagyobb arányú elektromobilitási kvótákat vezessen be a hozzá tartozó piacokra. Az Európai Unió nemrégiben nyilvánosságra hozta a „2030 Climate Target Plan" című, a klímavédelmi célokat összegző dokumentumot, amelyben számszerűsített tervek szerepelnek:

Ezek közé sorolható a kontinens üvegházhatású gázkibocsátásnak 55 százalékos csökkentése 2030-ig, vagy a teljes klímasemlegesség megvalósítása 2050-ig.

Az elektromos és hibrid autók kiemelt szerepet töltenek be a kitűzött célok elérésében. Ezért van az, hogy egyre több autógyártó jelenti be, hogy 2030-tól egyetlen hagyományos meghajtású járművet sem fog gyártani, így teljesen áttér a hibrid és a tisztán elektromos autók forgalmazására.

The Conversation

Ne hagyd ki!