Az elmúlt évek alatt a kínai Xiaomi a technológiai ipar egyik nagyágyúja lett. Sok mindent gyártanak: telefonokat, tableteket, háztartási eszközöket, elektromos rollereket, csavarhúzókat. Hamarosan egy új piacot terveznek meghódítani.


​Reszkess Tesla!

Bár még hivatalosan nem erősítették meg, a Reuters három, a cégre közvetlen rálátással rendelkező személytől kapott információk alapján közölte a hírt, miszerint elektromos járműveket tervez gyártani a Xiaomi. Az informátorok szerint a Xiaomi a Great Wall Motors vállalat egyik kínai gyártóüzemét szeretné megszerezni új elektromos járművei gyártásához. A hírre a vállalat részvényei 9 százalékot, a célkeresztbe vett gyártó részvényei pedig 15 százalékot növekedtek.

​Nem fogy az okostelefon

Bár igen szerteágazó termékskálájuk van, mégis a legnagyobb bevételük az okostelefonokból származik. Népszerűségük abban rejlik, hogy kiemelkedő tudású készülékeket forgalmaznak alacsony áron. Mivel nagyon kicsi árréssel dolgoznak és a globális chiphiány miatt nőttek az előállítási költségeik az idei első negyedéves bevételeik elmaradtak a várttól. Emiatt döntöttek úgy, hogy diverzifikálják a bevételeiket és beszállnak az elektromos járművek piacára.

​A tervek szerint

Az informátorok elmondása alapján a Xiaomi olyan partnercégeket keres, melyek már egy ideje jelen vannak az elektromos járművek iparágában. Mérnöki konzultációt, bérgyártást, tervezési és gyártási tanácsokat remélnek tőlük, melyeket összedolgozva a Xiaomi operációs rendszereivel és technológiai fejlettségével kiemelkedő járművek et hozhatnak létre. Az autóik természetesen kompatibilisek lesznek a többi Xiaomi termékkel. 2023-ban tervezik piacra dobni az első modelleket.

​Meglovagolják a trendet

Mostanában sorra érkeznek a hírek az autógyártók és technológiai cégek összefogásáról, melyek célja, hogy a jelenleginél okosabb és jobb modellek kerüljenek a piacra. Például nemrégiben a kínai keresőmotor-fejlesztő cég, a Baidu kötött szerződést a Geely bérgyártó és mérnöki tanácsadó céggel, mert ők is járműfejlesztésbe kezdenek. De ne feledjük hogy a Huaweii és az Apple is hasonló babérokra tör. Nem csoda, hogy a Xiaomi sem szeretne kimaradni a jóból.

Friss

Fotó:123RF

Egy főiskolás lány cége üldözőbe vette a Niket és az Adidast

A most 21 éves Rachel Zietz 13 évesen kezdett el vállalkozni, átszámítva ma már több mint 1,5 milliárd forintot ér a cége.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!