A svéd autógyártó tájékoztatása szerint az új töltőhálózat első egységeit már idén nyáron beüzemeli, tervei szerint minden 100 mérföldre jutni fog egy töltőállomás. A telepítések előreláthatólag 2022 végére fejeződnek be.
A szerződésben foglaltak szerint az autógyártó összesen több mint 60, Volvo márkájú ChargePoint DC gyorstöltőt fog kiépíteni minimum 15 darab Starbucks üzlet vonzáskörzetében.
A töltőket egy bizonyos összegért cserébe bármilyen autóval igénybe lehet venni. A Volvósok nem meglepő módon előnyt élveznek, ők díjmentesen vagy kedvezményes áron használhatják a gyorstöltőket.
Paradigmaváltás
A Volvo lépése nem alaptalan, az ágazati szereplők őrült tempójú fejlesztési folyamatokat indítottak el, hogy fel tudják venni a versenyt az elektromos autók királyával, a Teslával. Példának okául a Ford a napokban hét új elektromos modellt mutatott be, amelyeket kifejezetten az európai piacra tervezett.
A Volkswagen vezérigazgatója, Herbert Diess pedig a közelmúltban arra figyelmeztetett, hogy az elektromos autókra való átállás következtében hamarosan 30 ezer munkahely szűnhet meg. Diess kifejtette, hogy a Tesla-hoz hasonló új belépők komoly kihívást jelentenek, ami arra ösztönzi a tradicionális vállalatokat, hogy felgyorsítsák az elektromos autók gyártására való átállást.
Összehasonlításképp, a Tesla évente 500 ezer autót tervez gyártani a berlini üzemében mindössze 12 ezer dolgozóval, míg a Volkswagen legnagyobb gyárában 25 ezer ember évente 700 ezer autót szerel össze. Magyarul a Tesla majdnem kétszer olyan gyorsan gyártja az autókat, mint az ismert német márka. Persze ezek az adatok kicsit torzítanak, mert az elektromos járművek jóval kevesebb alkatrészből készülnek, mint a tradicionális meghajtású autók, ami jelentősen befolyásolja a gyártási folyamatok tempóját Viszont az egyszerűbb folyamatok eredményeképp kevesebb munkavállalóra van szükség.
Egyes becslések szerint a német autóiparban 2025-ig akár 100 ezer munkahely is megszűnhet az átállás következtében.
A jelenséggel a Volvo Cars is tisztában van, éppen ezért az a célja, hogy 2030-ban már csak tisztán elektromos járművekből álljon az újautó-portfóliója. A gyártó Starbucks-szal kötött megállapodásának időzítése sem véletlen, a Biden-kormány ugyanis múlt hónapban mutatta be azt a tervét, amely szerint öt év alatt közel ötmilliárd dollárral fogja támogatni az ágazatot új töltőállomások kiépítésében.