Olaszország azt tervezi, maximum 6000 euróval, átszámítva csaknem2,3 millió forinttal fogja támogatni azokat az embereket, akik elektromos járművet vásárolnak. Az ország így szeretné segíteni a helyi autóipari szereplőket – írja a Reuters.
Róma már el is különített 8,7 milliárd eurót, amelyet 2030-ig fokozatosan fog felszabadítani. Ebből az összegből 700 millió eurót tervez még idén mozgósítani a polgárok számára.
A legfeljebb 6000 eurós támogatás olyan új, teljesen elektromos gépjárművek vásárlása esetén vehető igénybe, melyek ára nem haladja meg a 35 ezer eurót. A csomag egy 2000 eurós hozzájárulást is tartalmaz, melynek célja, hogy segítse a környezetszennyező belsőégésű motorral szerelt járművek leselejtezését.
A legfeljebb 45 000 euróba kerülő hibrid elektromos járművek vásárlását maximum 2500 euróval támogatja az ország. A tervezetben szerepel egy 1250 eurós kiegészítő csomag is, amely a korszerű belsőégésű motoros (Euro6) autók vásárlásának ösztönzésére szolgál – mondta az ügyre közvetlen rálátással rendelkező kormányzati forrás.
Indokolt a támogatás
A stratégiai kutatásokkal és előrejelzésekkel foglalkozó BloombergNEF szerint az elektromos autók gyártása 2026-ra azonos szinten lesz a benzines és dízel autókéval. 2027-től pedig már olcsóbban lehet majd ezeket előállítani, mint a hagyományos, fosszilis járműveket, egyelőre azonban mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk a környezettudatos vásárlóknak, ami jelentősen lassítja az átállást.
A kutatás szerint egy közepes méretű elektromos autó jelenlegi átlagos adózás előtti kiskereskedelmi ára 33 300 euró (12,7 millió forint), szemben egy benzines autó 18 600 eurójával (7,1 millió forint). Az előrejelzések szerint 2026-ra viszont mindkettő körülbelül 19 000 euróba (7,24 millió forint) kerül majd. Az évtized végére pedig megtörténhet, hogy ugyanaz az elektromos autó adózás előtt 16 300 euróba (6,2 millió forint), míg a benzines autó 19 900 euróba (7,6 millió forint) kerül - legalábbis BloombergNEF számításai szerint.