Apple logóval díszített elektromos autótöltővel töltik az Apple leendő e-autóját.
Az Apple 2014-ben indította el az elektromos autó részlegét, tervei szerint 2025-ben érkezik az első saját gyártású elektromos autója. Az elmúlt években számos szakember csatlakozott a Cupertino-i cég e-autó divíziójához, az ő példájukat követte most Christopher "CJ" Moore, a Tesla korábbi mérnöke.


Titánok harca

Egyelőre nagy titkolózás övezi az Apple elektromos autóit, de az évek során azért néhány dolog napvilágot látott. Az Apple hét évvel ezelőtt kezdte el fejleszteni a saját márkajelzésű elektromos autóját. A folyamatok szépen haladtak, viszont pár év elteltével az Apple parkolópályára tette a Project Titan nevet viselő programot, és inkább a szoftverfejlesztésre fókuszált. Végül Doug Field, aki a Tesla-t is megjárta, 2018-ban a kezébe vette az irányítást. Amint megérkezett, kapásból kirúgott 190 embert, és újraindította a projektet. Az Apple nagy ritkán elszór egy-két információmorzsát, így nagyjából ki lehet következtetni, hol tart a projekt. Korábban úgy volt, hogy 2024-re elkészülhet az első forgalomképes Apple autó, viszont a koronavírus-járvány hatására valószínűleg 2025-re csúszik a nagy nap. Belső információk szerint az Apple egy olyan akkumulátort fejleszt, amely sokkal nagyobb hatótávot eredményez az autóknak, illetve jóval olcsóbb előállítani, mint a hagyományos társait. Az Apple autóból természetesen az önvezető funkció sem fog kimaradni, amelynek szoftveres fejlesztésében oroszlánszerepe lesz a friss belépőnek, Christopher "CJ" Moore-nak.

Értékes kilépők

CJ vélhetően hamar be fog illeszkedni, Doug Field mellett Michael Schwekutsch és Steve MacManus is várja a szakember érkezését, akik korábban szintén Elon Musk vállalatának csapatát erősítették. CJ neve akkor került először a köztudatba, amikor 2021 első felében súlyos kritikákkal illette a Tesla önvezető funkcióját, illetve nehezményezte, hogy Elon Musk rendszeresen túlbecsüli a technológia képességeit. Az USA szövetségi bírósága jelenleg is vizsgál egy halálesetet, ami szoros összefüggésben van a Tesla Autopilot funkciójával. Az üggyel kapcsolatban nemrég Moore-t is kihallgatták, a jogi dokumentumokból kiderült, hogy a mérnök októberben elhagyta a Tesla-t.

Az Apple idén júniusban a BMW hajdani ászát, Ulrich Kranz-ot is megbűvölte, aki korábban a Canoo önvezető elektromos járművállalat alapításában is részt vett.

Mindenesetre még egy olyan óriásnak, mint az Apple sem lesz egyszerű sikeresen betörnie az autógyártók piacára. A Teslának például 17 év kellett ahhoz, hogy felmutassa az első nyereséges évét. Az Apple múltja és jelene azért azt mutatja, hogy mindig megtalálja a jövőbe vezető utat.

The Conversation

Ne hagyd ki!