Minden eddiginél többen vették tavaly igénybe az Apple szolgáltatásait

Rekordot értek el az Apple előfizetéses üzletágai, miután 165 millióval bővült azok száma tavaly, akik fizettek valamelyik szolgáltatásukért. További növekedésre számít a cég idén is.


Sikeres időszakon vannak túl az Apple előfizetéses üzletágai

Minden idők rekordját megdöntötte az Apple fizetős felhasználói számának a növekedése, a frissen nyilvánosságra hozott negyedéves eredménykimutatásuk szerint. 165 millióval bővült azok száma tavaly, akik fizettek valamelyik a céghez köthető szolgáltatásért. Jelenleg 785 milliónál is több előfizetőt tart nyilván a vállalat. Az említett csoportba többek között olyan szolgáltatások tartoznak, mint az iCloud, az Apple Music, az Apple Acade, az Apple News+, az Apple One vagy az Apple TV+ - írja a hvg.hu.

19,5 milliárd dolláros bevételt ért el a bővüléssel a cég a vizsgált negyedévben, ami nagyjából 24 százalékos növekedést jelent a szolgáltatásaikból származó bevételeik esetében. Különösen a zenei és videós területeken volt jelentős az előrelépés.

A kimutatásból kiderül az is, hogy jelenleg nagyjából 1,8 milliárd Apple-eszköz aktív a világon. Ha folytatódik az eddig látott tendencia, akkor ez a szám még az idén meghaladhatja a 2 milliárdot.

A cég pénzügyi igazgatója szerint még a Apple-t is meglepték a negyedéves üzleti rekordok, mert ekkora növekedésre nem számított a vállalat. Egyértelműen kimutatható volt, hogy minden földrajzi szegmensen nőtt a felhasználóik száma. A vezető nyilatkozatában ráadásul belengette további fejlesztések és szolgáltatások indítását is.

Kínában is hasított az Apple

Néhány napja ebben a cikkünkben írtunk róla, hogy a Counterpoint Research piackutató elemzése szerint hat év után ismét a kínai eladási listák élére kerültek az Apple okostelefonjai. A cupertinói cég 23 százalékos piaci részesedést ért el a 2021-es év negyedik negyedévében, 32 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbi értékesítési eredményeit. A távol-keleti piacon ez abszolút rekordnak számít házon belül.

Éves viszonylatban azonban nem sikerült a trónfosztás, a 2021-es eladási listát továbbra is a Vivo vezeti 22 százalékos piaci részesedéssel, őt követi sorban az Oppo (21 százalék), az Apple (16 százalék), a Honor (15 százalék) és a Xiaomi (13 százalék).

Az Apple elsősorban az iPhone 13-as modellnek köszönheti kimagasló eredményeit.

Sajátos jellemzők

A cég sikere azért is figyelemreméltó, mert a kínai okostelefon-piac teljesítménye a tavalyi negyedik negyedévben 9 százalékkal elmaradt a 2020-as azonos időszakhoz képest. Az értékesítési számokra az is pozitívan hatott, hogy a legnagyobb rivális Huawei eladásait jócskán megtépázták az egyesült államokbeli szankciók.

A szebb napokat is látott gyártó éves viszonylatban 68 százalékkal teljesítette alul a megelőző év értékesítési eredményeit. A Counterpoint Research szerint a Huawei mindössze 7 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett Kínában a negyedik negyedévben.

Az élbolyban lévő gyártók mindegyike növelni tudta eladásait, ettől függetlenül Ivan Lam vezető elemző szerint további visszaesésekre lehet számítani a keleti börzén. A globális félvezető- és alkatrészhiány negatív hatást gyakorol a gyártók telefonszállítási lehetőségére, miközben a kínai polgárok egyre később cserélik le elavult készülékeiket.

Az elemző hozzátette, hogy Kína gazdasági környezete meglehetősen bonyolult, az export vezérli a növekedést, és a hazai kiadások továbbra is elenyészőek. Az alacsony fogyasztói kiadások pedig lassítják a gazdasági gyarapodást.
The Conversation

Ne hagyd ki!