Néhány héttel azután, hogy az Apple elveszítette a titokzatos e-autó üzletágának vezetőjét, újabb nagyágyú fordított hátat a vállalatnak. A LinkedIn profilja alapján Ahn Soonho a Volkswagenhez csatlakozott.
Csere-bere
Egyelőre nagy titkolózás övezi az Apple elektromos autóit, de az évek során azért néhány dolog napvilágot látott. Az Apple hét évvel ezelőtt kezdte el fejleszteni a saját márkajelzésű elektromos autóját. A folyamatok szépen haladtak, viszont pár év elteltével az Apple parkolópályára tette a Project Titan nevet viselő programot, és inkább a szoftverfejlesztésre fókuszált.
Végül Doug Field, aki a Tesla-t is megjárta, 2018-ban a kezébe vette az irányítást. Amint megérkezett, kapásból kirúgott 190 embert, és újraindította a projektet. Korábban úgy volt, hogy 2024-re elkészülhet az első forgalomképes Apple autó, viszont a koronavírus-járvány hatására valószínűleg 2025-re csúszik a nagy nap.
Belső információk szerint az Apple egy olyan akkumulátort fejleszt, amely sokkal nagyobb hatótávot eredményez az autóknak, illetve jóval olcsóbb előállítani, mint a hagyományos társait. Ebben vállalt óriási szerepet a frissen távozó Ahn Soonho, aki 2018-ban pártolt át a Samsungtól az Apple-höz, ahol a gyártó globális akkumulátorfejlesztési vezetőjeként folytatta karrierjét.
Úgy tűnt, minden szépen halad, aztán jött a hidegzuhany. Doug Field szeptemberben felmondott, és átpártolt a Ford-hoz. Példáját a napokban Ahn Soonho is követte, annyi különbséggel, hogy ő a Volkswagen-hez „igazolt át", mint a német gyártó e-autó divíziójának új akkumulátor-fejlesztési vezetője.
Ahn Soonho a lehető legjobbkor érkezik a Volkswagenhez. A gyártó ambiciózus tervet vázolt fel arra, hogy az évtized végéig hat akkumulátorgyárat építsen fel Európa-szerte partnereivel annak érdekében, hogy beelőzze a Teslát és piacvezető pozícióba kerüljön a villanyautók piacán.
Átjáróház
Mielőtt megsajnálnánk az Apple-t, érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt években számos szakember csatlakozott a Cupertino-i cég elektromobilitási részlegéhez. A legfrissebb belépő Christopher "CJ" Moore, a Tesla korábbi mérnöke.
CJ neve akkor került először a köztudatba, amikor 2021 első felében súlyos kritikákkal illette a Tesla önvezető funkcióját, illetve nehezményezte, hogy Elon Musk rendszeresen túlbecsüli a technológia képességeit. Az USA szövetségi bírósága jelenleg is vizsgál egy halálesetet, ami szoros összefüggésben van a Tesla Autopilot funkciójával. Az üggyel kapcsolatban nemrég Moore-t is kihallgatták, a jogi dokumentumokból kiderült, hogy a mérnök októberben elhagyta a Tesla-t.
CJ vélhetően hamar be fog illeszkedni, Michael Schwekutsch és Steve MacManus is várja a szakember érkezését, akik korábban szintén Elon Musk vállalatának csapatát erősítették.
Az Apple idén júniusban a BMW hajdani ászát, Ulrich Kranz-ot is elcsábította, aki a Canoo önvezető elektromos járművállalat alapításában is részt vett.
Mindenesetre még egy olyan óriásnak, mint az Apple sem lesz egyszerű sikeresen betörnie az autógyártók piacára. A Teslának például 17 év kellett ahhoz, hogy felmutassa az első nyereséges évét. Az Apple múltja és jelene azért azt mutatja, hogy mindig megtalálja a jövőbe vezető utat.