Elektromos város
Idén márciusban röppent fel a hír, hogy a Xiaomi azt tervezi, a közeljövőben elektromos járműveket fog gyártani. Sokáig hivatalosan nem erősítették meg a pletykákat, a közelmúltban azonban bizonyosságot nyert: néhány hónap, és legördülnek a gyártósorokról az első Xiaomi e-autók!
A kínai techóriás első autóipari központját, beleértve a járműgyárat, az értékesítési és kutatóirodáit a pekingi gazdasági és technológiai fejlesztési övezetben építi fel-adta hírül a Beijing E-Town, a kínai kormány által támogatott gazdaságfejlesztési ügynökség hivatalos WeChat-fiókján.
A tervek szerint az üzem 2024-ben éri el teljes kapacitását, a Xiaomi vezérigazgatója, Lei Jun tájékoztatása szerint ezen a ponton évente 300 ezer autó fog készülni a pekingi telepen.
Mi a terv?
Az új elektromos jármű üzletág szeptember elején került bejegyzésre Xiaomi EV néven 10 milliárd jüanos, átszámítva nagyjából 510 milliárd forintos tőkével. Az anyacég a következő évtizedben 10 milliárd dollárt (3260 milliárd forint) fog az üzletágba invesztálni. A Xiaomi EV 300 alkalmazottal indult útjára, élén a csoport alapítójával, Lei Jun-al.
Az új üzletág szakértői az elmúlt öt hónapban óriási kutatómunkát végeztek, egyebek között a felhasználói igények feltérképezése érdekében. Továbbá számos ipari partnerrel egyeztettek, illetve jelentős előrehaladást értek el a termékfejlesztésben és a csapat kialakításában. A bejegyzés híre alig néhány héttel az után érkezett, hogy a Xiaomi 77,37 millió dollárért felvásárolta az önvezető technológiát fejlesztő Deepmotion vállalatot.
A Xiaomi még nem mutatott be egyetlen prototípust sem, de vélhetően a vállalat okostelefonjai és egyéb elektronikai eszközei kompatibilisek lesznek az új járművekkel a jobb utazási élmény reményében.
Egyelőre nem lehet sokat tudni a cég terveiről, de egyes tűzközelben lévő informátorok beszámolója szerint a Xiaomi vezetői olyan partnercégeket keresnek, amelyek már egy ideje jelen vannak az elektromos járművek iparágában. Mérnöki konzultációt, bérgyártást, tervezési és gyártási tanácsokat remélnek tőlük, amelyeket összedolgozva a Xiaomi operációs rendszereivel és technológiai fejlettségével kiemelkedő járműveket hozhatnak létre. 2023-ban tervezik piacra dobni az első modelleket.
A Xiaominak nem lesz egyszerű dolga, ugyanis a kínai elektromos járműpiac rendkívül telített, egyebek között a Nio-nak, a Teslának, az Xpeng-nek és a Warren Buffett által finanszírozott BYD-nek köszönhetően.