A kőgazdagok fittyet hánytak a válságra, szórták a pénzt tavaly is
Fotó: Shutterstock

A Ferrari a visszapillantó tükörből nézi a válságot

A legtöbb autógyártó forgalma jelentősen visszaesett tavaly. De nem a Ferrarié! Ömlött a pénz a cégbe, ráadásul előre lefoglalták a teljes gyártási kapacitásaikat a megrendelőik 2023-ra is.


Meg sem kottyan a válság a Ferrarinak

Nagyjából 20 százalékkal növelte az árbevételét a Ferrari tavaly az előző évhez képest. Az 5,1 milliárd eurós bevétel mellett 939 millió euró profitot termelt. A cég várakozása szerint idén 5,7 milliárdra emelkedhetnek a befolyó összegek, ami teljesen valószínű annak a fényében, hogy a Napi.hu szerint a megrendelőik előre lekötötték az egész évre a teljes gyártói kapacitásukat.

Luxus sportmárkáról van szó, így nem meglepő, hogy nem százezres mennyiséget értékesítenek az autóikból évente. 13 221 darab új Ferrarit adtak el tavaly, amíg 11 155 autót 2021-ben, ami 18,5 százalékos bővülést takar egyetlen év alatt. Tehát a bevételeik növekedése elsősorban nem az inflációnak, hanem az értékesítési volumen növekedésének tulajdonítható.

Leginkább Kínában növekedett a cég, ahol (Hongkonggal és Tajvannal együtt) 8-ról 12 százalékra emelkedett az eladott autóik darabszámának az aránya a teljesen éves értékesítéseikben egy év alatt.

A Ferrari forgalomba kerülő autói 78 százalékban csak belső égésű motorral voltak felszerelve tavaly, valamint 22 százalékot tettek ki a hibrid modellek.

A kőgazdagok fittyet hánytak a válságra, szórták a pénzt

Az olyan ultragazdagokat célzó márkák, mint a Ferrari, a Dior, a Louis Vuitton és a Versace anyacégei tavaly év közben növelték profitkilátásaikat, miután robusztus eladási számokat produkáltak.

A luxuskategória érintetlensége a korábbi gazdasági visszaesések idején is figyelemreméltó volt. Magától értetődik, hogy az ultragazdagok érzik meg utoljára, ha baj van, hiszen a vagyonuk védőburokként szolgál a gazdasági kellemetlenségek ellen. A lankadatlan költést ugyanakkor azt is indokolja, hogy a drága árucikkek gyakran státuszszimbólumként szolgálnak.

A hatalom szimbólumai a törzsön belül sokat számítanak

– mondta korábban Milton Pedraza, a Luxury Institute ktatócég vezetője.

Kutatás bizonyítja

A Bain & Company tanulmánya alapján a legvagyonosabbak a gazdasági nehézségek ellenére sem változtattak a költési szokásaikon. Aranykorát éli a luxuspiac, azonban úgy tűnik, hogy jelentősen átalakult a vásárlói réteg. A luxustermékek 1400 milliárd eurós piacának a tavalyi fellendülése szinte teljesen a Z és Y generáció tehetősebb tagjainak tulajdonítható.

Ráadásul a Z és a még fiatalabb Alpha generáció költekezése 2030-ig háromszor gyorsabban növekedhet, mint bármelyik korábbi generációé a Bain előrejelzése szerint.

A szakértők szerint akkora vagyon halmozódott fel az elmúlt két évtizedben, hogy még egy 20 százalékos tőzsdei árfolyamesés is csak apróság a felső 5 százalék számára, és ők azok, akik a teljes luxuspiaci forgalom 40 százalékáért felelnek

- mondta Milton Pedraza, a New York-i székhelyű Luxury Institute vezérigazgatója.


Ne hagyd ki!