Nagyon sok százdolláros bankjegy
Fotó: Shutterstock

A kőgazdagok fittyet hánynak a válságra, szórják a pénzt

Az ultragazdagokat célzó márkák, például a Ferrari, vagy a Dior, a Louis Vuitton és a Versace anyacégei növelték profitkilátásaikat, miután robusztus eladási számokat produkálnak.

Az alacsonyabb jövedelműeket célzó vállalatok, például a Walmart és a Gap közben óvatosabban tervez, miután az ő vevőik pénztárcáját már érezhetően szorítja az infláció.

Érintetlen

A luxuskategória érintetlensége a korábbi gazdasági visszaesések idején is figyelemreméltó volt. Magától értetődik, hogy az ultragazdagok érzik meg utoljára, ha baj van, hiszen a vagyonuk védőburokként szolgál a gazdasági kellemetlenségek ellen.

A lankadatlan költés ugyanakkor azt is mutatja, hogy a drága árucikkek gyakran státuszszimbólumként szolgálnak.

A hatalom szimbólumai a törzsön belül sokat számítanak

– mondta Milton Pedraza, a Luxury Institute ktatócég vezetője. Az ultragazdagok körében ezek továbbra is rendkívül fontosak.

A Louis Vuitton például 1230 dollárért (480 ezer forint) kínál tornacipőt, 2370 dollárért (926 ezer forint) táskát. Anyacége, az LVMH, amelyhez a Christian Dior, a Fendi és a Givenchy is tartozik, 2022 első felében 37,8 milliárd euróra tett szert, ami 21 százalékos organikus bevételnövekedés a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Ellenálló

A Versacénál, ahol egy pár cipő vagy egy ing több mint 1000 dollár (390 ezer forint), a negyedéves bevétel csaknem 30 százalékkal, 275 millió dollárra emelkedett az egy évvel ezelőttihez képest, az árfolyammozgások hatásaitól elvonatkoztatva. A Versace anyacége, a Capri Holdings, amely ugyancsak tulajdonosa a Michael Korsnak és a Jimmy Choo-nak is, közölte, hogy összbevétele 15 százalékkal, 1,36 milliárd dollárra emelkedett ugyanebben az időszakban.

Az egyre súlyosbodó gazdasági bizonytalanság ellenére a Capri vezére, John Idol bízik a vállalat hosszú távra kitűzött célszámainak teljesülésében, „a luxuskategória bizonyított ellenállóképessége” miatt.

Egyikünk sem tudja, mi történik majd az év hátralévő részében a vevőkkel, de most úgy tűnik, hogy a luxusiparág meglehetősen erős és egészséges

- mondta Idol.

A Ferrari augusztusban ugyancsak felturbózta éves kilátásait, miután a második negyedévben 1,29 milliárd eurós rekordbevétele keletkezett. A hibrid Ferrarik 322 ezer dollárnál (125 millió forint) kezdődnek, de van 600 ezer dolláros (234 millió forint) darab is. Még a használt Ferrarikat is többszázezer dollárért adják-veszik.

Itt írtunk arról, hogy a pandémia idején a gazdagok még gazdagabbak lettek. Ugyanakkor egy szupergazdag szerint a szupergazdagok életében semmi irigyelnivaló nincs, mert valójában boldogtalan, nyomorult emberek, erről errefelé lehet olvasni.


Ne hagyd ki!