Két lány Louis Vuitton táskával és LV szoknyában

Nem lanyhul a lelkesedés a luxusmárkák iránt: a világ legnagyobb luxustermék konglomerátuma, az LMVH növelni tudta eladásait az első negyedévben. A Louis Vuitton és a Dior termékeket viszik, mint a cukrot a geopolitikai feszültségek, a kínai covid-lezárások és a kiszámíthatatlan tőzsdei mozgások ellenére.

Az elemzők korábban az eladások 17 százalékos növekedését jósolták az első negyedévre a Diornál és a Louis Vuittonnál, a valóság azonban túlszárnyalta az elképzeléseket, és az arány végül nem kevesebb, mint 30 százalékon állt meg a legnagyobb, divat- és bőráru divízió esetében.

Pörög a kereslet

A konglomerátumon belül a Dior és a Celine márkák futottak a legjobban, de az LMVH-nál megjegyzik, hogy a Louis Vuitton számai sincsenek messze a 30 százalékos növekedési átlagtól.

A csoport által összefogott márkáknál

a jövőben is áremelésre kell számítani, hiszen a gyártási költségek egyre nőnek,

de azt ígérik, hogy a drágulást igyekeznek ésszerű keretek között tartani.

A luxustermékek kategóriájában az elmúlt hat hónapban átlagosan mintegy 8 százalékos áremelkedés volt megfigyelhető. A Louis Vuitton és a Tiffany termékeiért azonban 20-23 százalékkal is többet kértek.

Az óra- és ékszermárkák ugyancsak jól teljesítettek: a luxuskategóriás termékekből 19 százalékkal adtak el többet az első negyedévben.

A Levi’s ugyan nem nevezhető luxusmárkának, de nem is olcsó. A farmergyártó első negyedéves eladása ugyancsak túlszárnyalta az előzetes várakozásokat, a kényszerűségből emelt magasabb árak mellett is.

Van mit a tejbe aprítani

Nem meglepő, hogy a luxusmárkák iránt a növekvő áraik mellett sem lanyhul az kereslet, hiszen van miből: a pandémia nyomán a már eddig is mesésen gazdagok csak még gazdagabbak lettek

Az Egyesült Államokban a felső 1 százalék birtokolta a javak több mint 32 százalékát 2021 végére, ami új rekordot jelent. Az alsó 90 százalék részesedése kissé csökkent a koronavírus világjárvány kitörése óta: 30 és fél százalékról 30,2 százalékra. A leggazdagabb 1 százalék összvagyona tavaly elérte a 46 billió dollárt – derült ki a Federal Reserve számításaiból. A százalékarány mellett az összeg is új rekord.

A pandémia kitörése óta Jeff Bezos, Warren Buffett és hasonló kaliberű társaik gazdagsága összesen 12 billió dollárral emelkedett, másképpen kifejezve több, mint az eredeti vagyonuk harmadával.

Pörög a luxusautók, a manhattani luxusapartmanok, és a felsőkategóriás, 2-10 millió dollár közötti phuketi villák piaca is. Tavaly a szuperjachtokra és a luxusórákra kaptak rá a népek.

The Conversation

Ne hagyd ki!