Kőkoptatott Levis farmernadrág bőr címkével
Fotó: Shutterstock

Drágább, de veszik: méretes hasznot termelt a Levi's

Felülmúlta a várakozásokat a Levi's az első negyedévben: magasabb áron is több farmert és pólót adtak el, mint amennyi a cég terveiben előzetesen szerepelt.



A Levi's a kedvező eredmények közzététele után egyben megerősítette a 2022-es pénzügyi évre vonatkozó várakozásait. Az abban szereplő számokon egyelőre nem változtattak, bár a cég nemrég a nyugati szankciókkal összhangban

kivonult az orosz piacról,

ami az eladásai mintegy 2 százalékát érintheti.

Minden drágul, de ez nem mindennek árt

A következő hónapokban a vásárlók várhatóan az olcsóbb termékek felé fordulnak majd, hiszen minden, a benzintől az alapvető élelmiszerekig folyamatosan drágul. A Levi's első negyedéves eredményeit ez a jelenség láthatóan még nem befolyásolta.

A Levi's néhány terméknél az emelkedő gyártási költségek miatt ugyan már korábban is árat emelt, a vásárlóknak ez azonban egyelőre nem szegte kedvét:

hajlandóak voltak mélyebben a zsebükbe nyúlni az ikonikus termékekért.

A Levi's vezérigazgatója, Chip Bergh a CNBC-nek elmondta: folyamatosan monitorozzák a vásárlói igényeket, hiszen tisztában vannak vele, hogy a közgazdászok szerint a recesszió egyre valószínűbb. Hozzátette:

nem dugjuk a fejünket a homokba. Ha azt látjuk, hogy a vásárlói kedv kopik, megtesszük a szükséges lépéseket.

Lezserebb lett a világ

Az első negyedévben a Levi’s árbevétele 1,59 milliárd dollárra emelkedett a tavalyi első negyedévi 1,31 milliárdról, ami 22 százalékos növekedés. Az előzetes várakozások is csak 1,55 milliárdról szóltak.

Régiókra lebontva az eladások

  • 26 százalékkal emelkedtek az amerikai kontinensen,
  • 13 százalékkal Európában
  • 11 százalékkal Ázsiában

2021 első negyedévéhez képest.

A Levi's várakozásai szerint a 2022-es pénzügyi évben

11 és 13 százalék közötti lesz a növekedés

a tavalyi év adataihoz viszonyítva. Elemzők 11,8 százalékra számítanak.

A pandémia előtti időszakhoz képest megnőtt az igény a farmeráruk iránt. A világ a bezártság után sokkal lezserebben öltözködik

– mutatott rá Harmit Singh, a cég gazdasági igazgatója.

Hozzátette: a március különösen jó számokat hozott, emiatt is bizakodóak az egész évre nézve.

Arról, hogy nálunk hogyan rohanták meg a turkálókat a home office-ból való kiszabadulás után, itt olvashat.

Ne hagyd ki!