Luxus városban és terepen, megérkezett Budapestre a Range Rover várva várt modellje
Fotó: Wallis

Luxus minden terepre: bemutatkozott az 5. generációs Range Rover

A márka nemrég megnyílt Váci úti szalonjában mutatták be a magyar közönségnek a Range Rover új, ötödik generációs modelljét. A Hamu és Gyémánt összefoglalta, mit érdemes tudni a brit konszern legújabb luxusautójáról.


Új autó, új szalon

A Jaguar Land Rover megadta a módját a bemutatónak, hiszen nemcsak az autó, hanem maga a Váci úti szalon is vadiúj. A Wallis tulajdonában lévő kereskedés január elején nyílt meg, 2244 négyzetméteren elterülő komplexum – amely magában foglalja a szalont és egy szakszervizt is – 2,8 milliárd forintos beruházásban valósult meg, az építkezés pedig mindössze 8 hónapot vett igénybe.

A bemutatón azonban nem a vadiúj prémiumszalon, hanem az októberben bemutatott ötödik generációs Range Rover volt a középpontban, amely végre a magyar fővárosba is megérkezett. Az 5 méter hosszú, 2,92 méteres tengelytávú és 2,5 tonnás luxus terepjáró rengeteg újdonságot tartalmaz, a bemutatón el is hangzott, hogy öt évet vett igénybe a fejlesztés. Külön kiemelték, hogy a Váci úti Jaguar Land Rover-fejlesztőközpont szakemberei rengeteget dolgoztak a járművön: egyebek között komoly szerepet vállaltak annak az applikációnak a fejlesztésében, melynek segítségével a telefonunkról vezérelve, magától helyére parkoltathatjuk az autót, de a belső dekorelemek egyes elemeit is magyar beszállítók biztosították.

Az 5. generációs Range Rover a brit gyártó első olyan autója, amely az MLA-Flex platformra épül. Ez azért rendkívül fontos, mert a terepjáró nemcsak a benzinmotoros, valamint dízel változatban, hanem 440, illetve 510 lóerővel bíró benzines plug-in hybrid verziókban is elérhető, amelyek akár 100 kilométert is képesek megtenni egy feltöltéssel. Mindegyik kivitel egy 8 fokozatú automata váltóval van felszerelve.

Range Rover

Fotó: Wallis

A gyártó a karosszéria anyagát acélról alumíniumra cserélte, elmondásuk alapján ezáltal jelentős súlycsökkenést értek el, illetve sokkal merevebbé is vált a karosszéria.

Külön érdekesség, hogy a vállalat szerint a fejlett aktív menetzajszűrésének köszönhetően az 5. generációs Range Rover jelenleg az egyik legcsendesebb autó a piacon. Az autó kétféle tengelytávban rendelhető: a „klasszikus” 5 üléses verzió mellett egy hosszított tengelytávú 7 üléses kiadás mellett is letehetjük a voksunkat, ha éppen arra van szükségünk.

A Hamu és Gyémánt beszámolója szerint a gyártó rendkívül büszke a saját fejlesztésű szabályozására. Az eHorizon nevű funkció segítségével például a jármű menet közben előre feltérképezi az utat, és ennek megfelelően szabályozza a futóművet.

Terepen is hasít

Aki azt gondolná, hogy az új Range Rover „csupán” egy divatos SUV, az nagyot téved: az autót négy féle off-road móddal látták el, emiatt szinte bármilyen terepen gond nélkül képes haladni. A külső tekintetében nem változtattak sokat a jól bevált recepten, hiszen a terepjáró megőrizte a klasszikus, tömbszerű „Range Roveres” dizájnját, ettől függetlenül több jövőbe mutató megoldást találhatunk az autón, ilyen például a rejtett ajtókilincs.

A jármű természetesen a belső tér tekintetében is hozza a prémium kategóriát: a kormány mögé egy 13,7 colos digitális műszeregységet helyeztek el, míg a ma már elengedhetetlennek számító érintőkijelző 13,1 colnak megfelelő helyet foglal el. A 24 irányba állítható ülések tekintetében többfajta bőrkárpit közül választhatunk, de egy különleges, nem bőr alapú ultra fabrics quadrat nevű anyag is bekerült a kínálatba. A tökéletes hangzást egy 35 hangszóróval felszerelt 1600 W-os hifi biztosítja.

Az 5. generációs Range Rovert négy különböző felszereltségben lehet megrendelni, sorendben: HSE, Autobiography, First Edition és az abszolút csúcskategóriás SV. A bemutatón egy sunset gold elnevezésű színben pompázó 350 lóerős First Edition-modellt állítottak ki, amely többek között 23 colos alufelniket, bőr tetőkárpitozást, csomagtartóból kihajtható üléseket, hátsó 11, 4 colos multimédia rendszert és az előbb említett ultra fabrics quadrat nevű kárpitot kapott.

Beülni? Naná!

A Range Rover belseje

Fotó: Shutterstock

Na de milyen hatást kelt élőben ez az autó? A válasz nagyon egyszerű: fantasztikusat. Leginkább a belső tér kidolgozottságára és minőségére kapja fel a fejét az ember, elsőre olyan érzés volt benne ülni, mintha egy űrhajóban foglaltam volna helyet. Külön öröm, hogy a fa, a karbon és a fém elemeket egy magyar cég, a Mono Group gyártja. Egy luxus terepjáróhoz azonban komoly árcédula dukál: az ötödik generációs Range Rover alapára ugyanis 47 millió forint felett kezdődik, de a különböző extrák természetesen tovább növelhetik a végösszeget.


Ne hagyd ki!