Továbbra is nagy esésben a luxusautó márka eladásai. Az első negyedévben összesen 1700 darab Maserati talált vevőre, ami 48 százalékos mínusz.
2024-ben a korábbi évhez képest 57 százalékkal kevesebb, mindössze 11 300 járművet adott el a márka, és a csökkenő trend 2025-ben is folytatódik. Az idei első negyedévben további 48 százalékos visszaesést regisztráltak, csupán 1700 eladott autóval, így a Maserati a Stellantis portfóliójának legrosszabbul teljesítő márkájává vált. A gyártó 260 millió eurós működési veszteséggel zárta az évet - írja a HVG.
A helyzetre reagálva Santo Ficili vezérigazgató már korábban bejelentette: a Maserati átalakuláson megy keresztül, amelynek célja, hogy 2026-ra ismét nyereséges legyen a márka. Az átalakítás része egy új belső csapat felállítása, a kereskedőkkel való kapcsolatok rendezése, valamint marketinghibák kijavítása, sőt az árak csökkentésének lehetőségét sem zárták ki.
Már nálunk is kapható a Maserati közúti sportautója - ennyiért
Márciusban írtuk, hogy Magyarországon is megvásárolható a Maserati GT2 Stradale. 324 km/h a végsebessége, 640 lóerős. hivatalos itthoni listaára 165,1 millió forint, amiért a magyar nettó átlagbért keresve 27,5 évig kellene dolgozni.
Ennél jóval olcsóbb az új Maserati GranCabrio, amelyről nemrég írtunk. Sőt, ebből is belépő verziót készített a Maserati. 490 lóerőre csökkent a motor teljesítménye, 300 km/h-ra a végsebesség. Az ára közel 70 millió forintnak megfelelő euró.
Eközben a Ferrari és a Lamborghini szárnyal
A Ferrari 1,53 milliárd eurós (627 milliárd forint) profitot ért el 2024-ben, ami éves szinten 21 százalékos növekedés. A maranellói gyártó tavaly 13 752 autót szállított le, ami az előző évhez képest 89 darabbal, azaz 1 százalékkal több.
Nemcsak a Ferrari zárt tavaly remek évet, hanem egy másik luxusgyártó, a Lamborghini is. A másik olasz presztízsmárka tavaly 10 687 új autót értékesített, és ezzel megdöntötte 2023-as csúcsát.