A Mercedes bejelentette, hogy az E-osztály és a GLC esetében egy az eddigi belépőszintű dízelmodell, a 220 d alá pozicionált új kivitelt dob piacra.
A 200 d motorizáltság esetében a 2 literes 4 hengeres turbódízel erőforrás 163 lóerőt tud, ami mellé 23 lóerővel száll be a lágyhibrid technika. A csúcsnyomaték 380 Nm, a 100 kilométerre levetített átlagfogyasztás pedig kiviteltől függően 4,7-5,9 liter. Mennyibe fog kerülni? A normál és kupé kivitelekben rendelhető GLC 200 d 4Matic 22,1 millió forinton nyit, míg a GLC 220 d 4 Maticért alaphangon 23,9 millió forintot kérnek el - írja a HVG.
Minden tizedik újautó-vásárlás dízel
Hogyan is állnak a dízelautók az eladásokban? Szeptemberben eladott személyautók száma éves szinten 6,1 százalékkal, 809 163-ra csökkent. Szeptemberben először előzték meg a hibrid autók a hagyományos benzines modelleket Európában. A hibrid járművek az európai piac 32,8%-át tették ki, míg a benzines autók részesedése 29,8%-ra csökkent. A dízelautók piaca tovább zsugorodott, már csak 10,4%-ot képviselnek. Az elektromos autók eladásai is fellendültek szeptemberben, az újautó-piac 17,3%-át képviselték, ami 9,8%-os növekedést jelent az előző évhez képest, de még mindig messze vannak a szektor által remélt szintektől.
Esett az S osztály értékesítése
Nemrég írtunk arról, hogy a korábbi kettőről egy műszakra csökkenti termelését a Mercedes legmodernebb, négy éve megnyitott, sindelfingeni üzeme. A teljesen digitalizált létesítményben ezerötszázan dolgoztak eddig, a műszakcsökkentés miatt számuk várhatóan csökkenni fog, a Mercedes hivatalos közleménye szerint nekik más területeken keresnek majd munkát. Az ok a gyenge értékesítés: a második negyedévben 33400 darab készült az S-osztály, EQS, EQS SUV, és GLS típusokból, ami közel 25 százalékos visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest (44 200 eladott darab).
Darabszámra ez nem sok a Mercedes teljes termeléséhez mérve, de az igazán komoly profitot ezek a luxusmodellek termelik,