Végleg leállhat a Mercedes-Benz két középkategóriás autóosztályának a gyártása, és kizárólag a luxuskategóriára összpontosíthat a továbbiakban a cég. Búcsút intenének a legnépszerűbb modelljeiknek is.
Vonzóbb a luxuspiac
A német üzleti lap, a Handelsblatt bennfentesekre hivatkozva számolt be róla, hogy a Mercedes-Benz csoport - korábbi nevén Daimler – szűkíteni fogja a középkategóriás autóinak a kínálatát. Meg fogják tartani a CLA Coupé, a CLA Shooting Brake, a GLA és a GLB családokat, az A- és a B-osztályokat azonban három-négy éven belül megszünteti, és inkább a luxuskategóriára összpontosít.
A minivan szegmensbe tartozó B-osztály eladásai évek óta elmaradtak a célszámoktól, ezért annak felszámolásáról nem volt vita. Az A-osztály megszüntetését azonban sokan bírálták. A gazdagok és szépek világa elsőre izgalmasnak tűnik, de a termékpaletta szűkítése igen kockázatos – idézi a lap Ferdinand Dudenhöffert, a duisburg-esseni egyetem autóipari kutatóintézetének vezetőjét.
Ez lehet a baj
A szakember szerint a járművek felszereltségéhez egyre nagyobb teljesítményű számítógépek, operációs rendszerek és akkumulátorok tartoznak, valamint fontos a méretgazdaságosság is. A szoftvereket csak egyszer kell kifejleszteni, aztán gyakorlatilag költség nélkül sokszorosíthatóak. Ez előnye az értékesítések magas számára koncentráló autógyártóknak, a Mercedes viszont jelentősen veszítene a költségelőnyéből, ha megszűntetné az A-osztályt.
Ola Källeniusnak, a Mercedes-Benzt 2019 óta irányító szakembernek azonban az a véleménye, hogy nem a tömeggyártó cégekkel kell versenyezniük, ezért az elődje által elvárt évi 3 millió autós értékesítést ő 2,5 millióra csökkentené más termékösszetétellel. Növelné a felső – középkategória eladásait (C-osztály, EQC, E-osztály), valamint 60 százalékkal a legdrágább modellcsaládokét is (EQS, Maybach, AMG). A kompakt autók azonban évi 570 ezer eladás körül maradhatnának.
Azt szüntethetik meg, ami a legjobban fogy
A Mercedes-Benz A-osztálya a cég legkelendőbb modellsorozata Európában. A legnépszerűbb kompakt autók a Volkswagen Golf, a Skoda Octavia, a Toyota Corolla és a Ford Focus mellett.
Az új törekvés azonban az, hogy „világautókat” gyártson a cég, azaz olyan kocsikat, amelyek nem csak az európai piacon népszerűek, hanem jól fogyhatnak az Egyesült Államokban és Kínában is. A vállalat szerint az A-osztály „túl európai”, nem eléggé jövedelmező, és a növekedési kilátásai sem elég jók, hiszen a városi terepjárók korszaka a mostani.