Meglepően hasonlítanak egy kínai márka autójára
Fotó. Shutterstock

Luxus lett a Moszkvics? Ennyibe kerül

Két új Moszkvicsot, egy benzines és egy elektromos modellt dobtak a piacra Oroszországban. Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk azoknak, akik lecsapnának az új kocsikra.


Hamvaiból támad fel az orosz Moszkvics

Az orosz ipari tárca és Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester jelentette be tavaly májusban, hogy megszerezték a Renault oroszországi érdekeltségeit.

A Renault részesedésének az államra történő átruházása biztosítja, hogy az Avtovaz kezelhetősége maradjon, és hogy a vállalat szankciós korlátozások mellett is tovább működhessen. Így megőrizzük a kulcskompetenciákat, a termelési ciklust és a munkahelyeket

- nyilatkozta akkor Gyenisz Manturov tárcavezető.

A polgármester hozzátette, a Renault Rosszija fővárosi gyára Moszkvics márkanevű autókat fog gyártani az üzem technológiai partnere, a KAMAZ segítségével. Elsődleges céljuk a lehető legtöbb autóalkatrész gyártásának meghonosítása a városban.

A szovjet és orosz Moszkvics autógyár 1930-tól 2010-ig működött, amikor csődeljárásban felszámolták. A kapacitásai korábban, 1998-ban a Renault Rosszijához kerültek, onnantól a francia márka modelljeit gyártották bennük.

Kínai lehet a minta

Az új Moszkvicsokat februárban kezdték szállítani a regionális kereskedőknek Oroszországban. A crossoverek első darabjait a fővárosi autókereskedések kapták, később további 22 régióban jelentek meg az autók. Összesen 52 értékesítési pontot nyitott a márka az Autószektor információi szerint.

A benzines változat a „Moszkvics 3” nevet kapta. Az ára 1,97 millió rubeltől (nagyjából 9,3 millió forinttól) indul. 6 sebességes automata váltós, 150 lóerőre teljesítményre és 170 km/óra maximális sebességre képes, mintegy 6,6 literes fogyasztás mellett 100 km-en.

Az elektromos változat neve „Moszkvics 3e”. Az ára 3,5 millió rubeltől (kb. 16,3 millió forinttól) indul. Maximális teljesítménye 68 lóerő, 140 km/óra a sebességhatára és 410 km megtételére lehet képest feltöltött akkumulátorral. Gyorstöltő funkcióval rendelkezik, így 45 perc alatt töltődhetnek az aksik 30-ról 80 százalékra.

Az elektromos modell panorámatetőt, LED optikát, irányjelzővel ellátott oldalsó tükröket, sötétített ablakokat, 18 colos kerekeket és hátsó parkolóérzékelőket kapott. Elsősorbak fekete bőrrel kárpitozott és fűtött első üléseket szereltek fel, a digitális műszerfalba 10,25 hüvelykes érintőképernyős multimédiás rendszert építettek be. A sofőr kényelmét sebességtartó automatika, térhatású kamera, kulcs nélküli indítórendszer és klímaberendezés szolgálja. Vészfékező funkcióval, hangos gyalogos-érzékelő rendszerrel és sebességtúllépésre figyelmeztető funkcióval is fel van szerelve.

Rendkívül hasonlítanak a kínai JAC JS4 crossoverre, és több alkatrészük is a kelet-ázsiai országban készült. Legalább 50 ezer Moszkvicsot készülnek gyártani az idén, melyből 10 ezer lehet elektromos.

The Conversation

Ne hagyd ki!