Véget ért egy korszak
Fotó: shutterstock

Leszámol a belsőégésű motorokkal a japán autógyártó

Nem hajlandó többet költeni belsőégésű motorokra a Nissan. Az autógyártó az elektromos technológiákra kíván összpontosítani a jövőben. Így némileg más utat választott, mint a többi japán gyártó.


Nem kér többet a belsőégésű motorokból a Nissan

Amíg a nagy japán autógyártók közül a Toyota, a Mazda és a Subaru folytatják a belsőégésű motorok fejlesztését, a Nissan más utat választott. Bejelentette, nem fektet többet új benzin- és dízelmotorokba. A jövőt kizárólag az elektromos járművekben látja.

Francois Bailly, a cég Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia régióért felelős vezető alelnöke azt is közölte, a vállalat az e-Power technológiájával készül átállni az elektromos autók gyártására. Ebben a rendszerben a belsőégésű motor nem hajtja közvetlenül a kerekeket, hanem generátorként funkcionál az akkumulátor töltéséhez. A japán autógyártó ezzel a technológiával szeretné elérni, hogy a belsőégésű motorjai elérjék az igen megnyerő 50 százalékos hatásfokot – magyarázza a Motor1.

Bár a Nissan nem fektet be új motorok fejlesztésébe, a teljes elektromos modellpalettára való átállást fokozatosan oldja meg. Ehhez figyelembe veszik a regionális előírásokat is (például Afrikában az Euro 2-es besorolású autók is legálisak).

A HVG megjegyzi, emiatt a meglévő belsőégésű motorok optimalizálása is folytatódni fog a szigorúbb környezetvédelmi előírásokhoz való megfeleltetésük érdekében.

Sokkal drágábbak a használt e-modellek, mint a hagyományos autók

Egyébként a Használtautó.hu adatai alapján továbbra is a belső égésű motorosok dominálnak az e-autókkal szemben a magyar használtautó-piacon. A magasabb keresletük elsősorban a lényegesen alacsonyabb árukkal magyarázható.

Igaz, folyamatosan növekszik a tisztán elektromos autók népszerűsége. Sőt, mára több figyelmet kapnak, mint a hibrid modellek.

Például a portál 2023-as adatai alapján a 518 ezer benzines és a 400 ezer dízelautós hirdetésükre együttesen több mint 5 millió telefonos megkeresés érkezett. Ezzel szemben a közel 29 ezer villanyautóra és a 24 ezer hibridre összesen 58 ezer.

Egyértelmű, hogy a vevők pénztárcamérete és az abból fakadó árérzékenység miatt továbbra is a hagyományos motorú autók preferáltak. Egy 10 évesnél idősebb elektromos vagy hibrid átlagára ugyanis egy 10 évesnél idősebb benzines vagy dízelautó átlagárának akár több mint kétszerese is lehet. 10 évesnél fiatalabb modellek esetében pedig még mindig másfélszeres szorzót látunk

idéztük Horváth Andrást, az oldal szakértőjét néhány hete.

Ne hagyd ki!