Néhány éve a legkeresettebb autómárkának számított az Opel Magyarországon. Azonban az utóbbi években sokat csökkent a kereslete. A márka visszaesését jelzi, hogy az egyik jelentős forgalmazója is bejelentette a napokban, inkább BYD-k értékesítésére összpontosít a jövőben.
Sokat estek az Opel értékesítései itthon
Rendre vezette az újautó-eladási toplistákat az Opel az elmúlt évtized elején Magyarországon. Viszont az utóbbi években volt, hogy a top10 legnépszerűbb autómárka közé sem fért be a német brand. Például amíg 2012-ben a forgalomba helyezett új autók 13,5 százaléka volt Opel itthon, tavaly csupán 3,5. Sőt, az Európai Unió teljes autópiacán mért részesedése is hasonló ehhez az értékhez.
A G7 megjegyzi, jól tükrözi a márka gyengélkedését az is, hogy néhány napja az egyik legnagyobb hazai forgalmazója, a Schiller Autó bejelentette, 33 év után bezárja az Opel-szalonját, és helyette elkezdni árusítani a kínai BYD járműveit.
Ez állhat a piacvesztés hátterében
A márka hazai gyengélkedésének okai között szerepel, hogy amíg korábban a szentgotthárdi üzemben összeszerelt Astrákat az importált járművekre kirótt adó és vám megfizetése nélkül vásárolhatták meg a magyar autósok, manapság csupán a motorgyártást végzi a nyugat-magyarországi gyár.
Emellett a márka a General Motors-tól a francia PSA-csoporthoz vándorolt 2017-ben. Így a szentgotthárdi üzem a Peugeot és a Citroën típusaiba is szerelt benzinmotorok gyártására állt át. Azonban a portál megjegyzi, az azóta a Stellantis-csoporthoz került márkák motorjainak élettartamát „egyre több kétség övezi”.
Igaz, a használt autók hazai piacán egyelőre tartja a vezető pozícióját az Opel. Viszont az előnye ha lassan is, de folyamatosan kopik.
Ezeket az autómodelleket értékesítették a legnagyobb számban tavaly globálisan
Egyébként kiadta az előzetes toplistáját a tavalyi globális autóeladásokról a mértékadó autópiaci elemző, a JATO Dynamics is. A felmérésük Észak-Amerika, Európa és Kína mellett a további 38 legjelentősebb piacot fedte le.
A kutatásuk alapján a három legnagyobb számban értékesített autó a Tesla Model Y (1,23 millió eladás), a Toyota Rav4 (1,07 millió eladás) és a Toyota Corolla (1,01 millió eladás) voltak 2023-ban az újautópiacon. Így először fordult elő a történelemben, hogy egy tisztán elektromos meghajtású jármű végzett ennek a listának az élén.
A világranglistát éveken át Toyota modellek vezették. A Tesla sikere pedig annak a fényében különösen nagy, hogy a Rav4 és a Corolla eladásai is nőttek tavaly (az előbbi 5, az utóbbi 10 százalékkal) a 2022-es adatokhoz viszonyítva. Ráadásul a Modell Y két éve „csupán” 747 ezres éves értékesítésnél járt, így 64 százalékos növekedést ért el 12 hónap alatt.