Mérföldkőhöz érkezett a BMW brit almárkája, a Mini: bemutatták a legújabb, ötajtós Mini Coopert. Mutatjuk, mit érdemes tudni a modellről!
Megékezett az ötajtós Mini Cooper
A brit Mini autógyártó bemutatta a legújabb fejlesztését, az ötajtós Coopert. A 4,03 méteres autó a háromajtóstól 17,2 centivel lett hosszabb. A tengelytávja 7,2 centiméterrel bővült, így a hátsó üléssorban három személy is kényelmesen elfér.
A csomagtér mérete 275-925 liter, ami jelentős bővülés a korábbi modellhez képest.
Az autó alapmodellje egy 156 lóerős, 1,5 literes, háromhengeres turbó benzinmotort kapott. A teljesítményorientált vásárlóknak tervezett Cooper S változat pedig egy 204 lóerős, 2 literes, négyhengeres turbómotorral bír. Ez utóbbi 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra.
A választható kivitelek – Essential, Classic, Favored és JCW – mellé hamarosan érkezik a nyitható tetejű változat is. Azonban nem lesz elérhető kombi verzió.
A HVG megjegyzi, az új modellek árát még nem fedte fel a gyártó.
Bemutatták a BMW 1-es legújabb generációját
Egyékként a napokban jelent meg a BMW 1-es negyedik generációjának legelső modellje. A német autógyár 2004 óta gyártja az 1-es sorozatának modelljeit. Eddig több mint 1 millió darabot értékesítettek ezekből. Ez a széria újul meg teljesen a legújabb, negyedik generációs, F70-es típusjelzésű autóval, melyet Lipcsében fognak gyártani.
Az új 1-es sorozat az elődjéhez képest megnőtt: hossza 4,36 méterre, magassága 1,46 méterre változott, de a szélessége és a tengelytávja változatlan maradt.
A csomagtér 380 literes, de lehajtott ülésekkel 1200 literesre bővíthető.
A jármű designja a BMW jól ismert stílusjegyeit követi.
Olyan modern technológiákkal szerelték fel, mint például a 10,25 colos digitális műszeregység, valamint a 10,7 colos OS 9-et futtató érintőkijelző.
A motorválasztékban megtalálható a 170 lóerős 1,5 literes 3 hengeres turbós benzines lágyhibrid. A dízel modellek közül a 118d 150 lóerős, a 120d pedig 163 lóerős, 2 literes turbódízel motorral rendelkezik. A benzines csúcsmodell, az M135, 300 lóerőt nyújt.
Az összes változatot hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik. Manuális váltó nem elérhető.
Az új sorozat gyártása októberben kezdődhet. Az árak egyelőre nem ismertek.