Új fejezet kezdődött a Mini autógyártó életében
Fotó: Shutterstock

Bemutatkozott az új, ötajtós Mini Cooper

Mérföldkőhöz érkezett a BMW brit almárkája, a Mini: bemutatták a legújabb, ötajtós Mini Coopert. Mutatjuk, mit érdemes tudni a modellről!


Megékezett az ötajtós Mini Cooper

A brit Mini autógyártó bemutatta a legújabb fejlesztését, az ötajtós Coopert. A 4,03 méteres autó a háromajtóstól 17,2 centivel lett hosszabb. A tengelytávja 7,2 centiméterrel bővült, így a hátsó üléssorban három személy is kényelmesen elfér.

A csomagtér mérete 275-925 liter, ami jelentős bővülés a korábbi modellhez képest.

Az autó alapmodellje egy 156 lóerős, 1,5 literes, háromhengeres turbó benzinmotort kapott. A teljesítményorientált vásárlóknak tervezett Cooper S változat pedig egy 204 lóerős, 2 literes, négyhengeres turbómotorral bír. Ez utóbbi 6,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra.

A választható kivitelek – Essential, Classic, Favored és JCW – mellé hamarosan érkezik a nyitható tetejű változat is. Azonban nem lesz elérhető kombi verzió.

A HVG megjegyzi, az új modellek árát még nem fedte fel a gyártó.

Bemutatták a BMW 1-es legújabb generációját

Egyékként a napokban jelent meg a BMW 1-es negyedik generációjának legelső modellje. A német autógyár 2004 óta gyártja az 1-es sorozatának modelljeit. Eddig több mint 1 millió darabot értékesítettek ezekből. Ez a széria újul meg teljesen a legújabb, negyedik generációs, F70-es típusjelzésű autóval, melyet Lipcsében fognak gyártani.

Az új 1-es sorozat az elődjéhez képest megnőtt: hossza 4,36 méterre, magassága 1,46 méterre változott, de a szélessége és a tengelytávja változatlan maradt.

A csomagtér 380 literes, de lehajtott ülésekkel 1200 literesre bővíthető.

A jármű designja a BMW jól ismert stílusjegyeit követi.

Olyan modern technológiákkal szerelték fel, mint például a 10,25 colos digitális műszeregység, valamint a 10,7 colos OS 9-et futtató érintőkijelző.

A motorválasztékban megtalálható a 170 lóerős 1,5 literes 3 hengeres turbós benzines lágyhibrid. A dízel modellek közül a 118d 150 lóerős, a 120d pedig 163 lóerős, 2 literes turbódízel motorral rendelkezik. A benzines csúcsmodell, az M135, 300 lóerőt nyújt.

Az összes változatot hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval szerelik. Manuális váltó nem elérhető.

Az új sorozat gyártása októberben kezdődhet. Az árak egyelőre nem ismertek.


Ne hagyd ki!